Srebrny jubileusz Da Grasso

Data dodania: 9 marca 2023
Kategoria:

Od 25 lat Da Grasso to gwarancja sukcesu. Przy przestrzeganiu wytycznych i odpowiednim zaangażowaniu w prowadzenie biznesu, ta gwarancja wciąż pozostaje aktualna - mówi Magdalena Piróg, Prezes Zarządu Da Grasso.

Wspiąć się na szczyt jest trudno, jeszcze trudniej się na nim utrzymać. Udaje się niektórym. Wam się udało - dlaczego?

W przypadku Da Grasso sytuacja na rynku, szereg trafnych decyzji oraz dobrych wyborów sprawiły, że firma mogła się rozwijać i zostać największą w Polsce siecią pizzerii. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Sukces ten nie byłby możliwy jednak, gdyby nie wsparcie kompetentnych i zaangażowanych ludzi. To właśnie szerokie grono zróżnicowanych osobowości, ciekawych pomysłów oraz umiejętności, które posiadają pracownicy i franczyzobiorcy Da Grasso, budowały markę od początku. Potrafimy przyciągnąć wspaniałe talenty oraz bardzo przedsiębiorczych ludzi, którzy dumnie reprezentują markę i rozwijają się razem z nami.

Da Grasso działa na rynku 25 lata. Jak to się zaczęło? Było łatwiej niż dziś?

W latach 90. na polskim rynku gastronomicznym nie było żadnej sieci pizzerii. Rynek dopiero poznawał smaki zachodu. Dokładnie wtedy - 13 czerwca 1996 roku, powstała pierwsza pizzeria Da Grasso w Łodzi. W tamtym czasie „pizza na mieście” była jeszcze nowością dla mieszkańców, a to, czym zdobyliśmy ich uznanie był wyjątkowy smak naszych wyrobów. Na przełomie wieków system franczyzowy cieszył się już dużym powodzeniem i wtedy Da Grasso zaczęło dynamicznie rosnąć, by znaleźć się w miejscu, w którym jest obecnie. Czy było łatwiej? Z pewnością mniejsza konkurencja niż ta obecna na rynku dzisiaj była dla nas korzystna. To, co jest wyjątkowe w Da Grasso to dbałość o nasze wyroby, które przyciągają i zatrzymują klientów na długie lata.

Co spowodowało, że rynek „zachłysnął się” Da Grasso. Swego czasu mieliście ponad 200 placówek. Rynek był na to przygotowany?

Jak wspomniałam, na przełomie lat 90. i 2000 system franczyzowy zyskał na popularności. Dość szybko zbudowaliśmy sieć, która dała rozpoznawalność w skali ogólnopolskiej. Zainteresowani otwarciem swoich pizzerii byli zdeterminowani, nawet jeśli wiązało się to z kolejką oczekujących, ponieważ uruchomienie własnego Da Grasso było gwarancją sukcesu. Przy przestrzeganiu wytycznych i odpowiednim zaangażowaniu w prowadzenie biznesu, ta gwarancja wciąż pozostaje aktualna. Nasza oferta franczyzowa od samego początku była postrzegana, jako atrakcyjna i przystępna dla inwestorów i mimo, że z biegiem lat wymagania co do lokalizacji czy koszt inwestycji nieco wzrosły – nadal pozostajemy konkurencyjni w tym zakresie.

Łatwo okiełzać tylu niezależnych franczyzobiorców?

To nieustanny proces, jednak na tyle, na ile to możliwe – staramy się traktować naszych franczyzobiorców indywidualnie. Dbamy o to, żeby ufali nam, jako organizatorowi sieci, który działa świadomie na rynku gastronomicznym oraz niezmiennie jest zorientowany na utrzymanie wysokiej pozycji i dużej rozpoznawalności– na rynku, który jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w gastronomii. Na koniec dnia ta pozycja i zaufanie są właśnie najważniejsze i w wielu przypadkach decydujące przy wyborze franczyzodawcy – tej obietnicy musimy dochować przede wszystkim. Opracowując nowe rozwiązania dla naszej sieci, współpracujemy z franczyzobiorcami ramię w ramię. Prowadzimy m.in. wspólne warsztaty, zbieramy opinie czy przeprowadzamy wspólnie testy. Mamy świadomość, że nasz sukces jest uzależniony od zbudowania odpowiedniego poziomu zaufania wśród naszych klientów i partnerów biznesowych.

Czy od początku istnienia firmy dowóz stanowił połowę obrotu lokalu. Czy tak jest nadal?

Kanał delivery zawsze był naszą najmocniejszą stroną. Ostatni czas utwierdził nas tylko w przekonaniu, że mamy sprawnie funkcjonujący system zamówień online. Dzisiejsza konsumpcja przenosi się głównie z lokalu do domu. Już od dłuższego czasu jesteśmy przygotowani na tę zmianę. Nasz portal działa od 2013 roku, dzięki czemu pozostajemy niezależni i mamy swobodę w szybkim reagowaniu na zmiany oraz spełnianiu wymogów rynku. Z uwagi na to, jak dużą rolę odgrywają teraz zamówienia online, aktualnie uruchamiamy nowy portal, dzięki któremu zamówienie pizzy w Da Grasso będzie jeszcze prostsze i bardziej komfortowe dla użytkownika.

Co powoduje, że Klienci wybierają lokal Da Grasso a nie konkurencji?

Da Grasso dzisiaj to sprawnie funkcjonująca sieć 190 pizzerii w całej Polsce, dlatego jesteśmy łatwo dostępni dla wielu konsumentów. Podobnie jak w latach 90. tak i dzisiaj uznanie klientów zyskujemy dzięki wyjątkowemu smakowi naszych wyrobów. Co więcej, w biznesie funkcjonujemy zgodnie z mottem „dobrzy przyjaciele, dobra zabawa, pyszna pizza”. Da Grasso to nie tylko marka budząca pozytywne skojarzenia, wesoła i pozytywna w odbiorze, ale przede wszystkim skuteczność w działaniu, zaspokajaniu podniebień Klientów.

Czy na przestrzeni tych 25 lat coś zmienia się w gustach Polaków?

Z okazji naszego 25-lecia przygotowaliśmy w tym roku badanie wśród konsumentów pizzy, aby zobaczyć, jak zmieniało się jej postrzeganie na przestrzeni lat. Dzisiaj wiemy, że pizza na stałe trafiła do jadłospisu Polaków. Badanym po 50 roku życia pizza kojarzy się z młodością, czasami studenckimi, pierwszymi życiowymi doświadczeniami. W latach 90. była czymś nowym, zachodnim, nieco luksusowym, gdyż jej ceny – w stosunku do zarobków – były wyższe niż obecnie. Zamówienie czy wyjście do pizzerii było świętem samym w sobie, a pizza stawała się głównym bohaterem, a czasem i pretekstem do spotkań. Dla młodszego pokolenia pizza pozostała towarzyszem spotkań, jednak przy okazjach mniej oficjalnych, np. podczas rozgrywek piłkarskich lub „domówek”. Jest też daniem uniwersalnym i powszechnym.

Czym w najbliższym czasie zaskoczy nas sieć Da Grasso?

Jestem spokojna i pełna optymizmu jeśli chodzi o nadchodzący czas. Uważam, że firma która przetrwała 25 niełatwych gospodarczo lat, posiada świetną kadrę i dużo ambitnych planów, ma wszelkie zasoby, żeby rozwijać się, dojrzewać, ewoluować dalej i tego bym sobie oraz wszystkim naszym przyjaciołom od pizzy życzyła. Nie chcę zdradzać jeszcze naszych planów. Jednego jestem pewna, Da Grasso nie przestanie serwować naszym gościom pysznej pizzy i innych fantastycznych dań przez kolejne długie lata.

Dlaczego powinnam kupić franczyzę od Pani zamiast otworzyć pizzerię samodzielnie? Nie wystarczy, że będę oferować dobrą pizzę w dobrej cenie?

Da Grasso to nie tylko sprawdzony pomysł na biznes. To w dużej mierze zgrany zespół wspierający franczyzobiorców w rozwijaniu swojej własnej działalności. Zapewniamy bezpłatne szkolenia dla franczyzobiorców i personelu, projekt aranżacji lokalu, zgodny z oczekiwaniami konsumentów (poparte badaniami), system HACCP bazujący na aktualnych rozporządzeniach prawnych i wiele więcej. Początki w gastronomii mogą być bardzo trudne, szczególnie, jeśli ktoś chce działać samodzielnie. Franczyza jest mostem łączącym zaangażowanych i świadomych przedsiębiorców z dobrze znaną i sprawdzoną marką a także naszym know-how. Mimo trudnego roku, który jest za nami, Da Grasso to stabilny i godny zaufania partner biznesowy. Jesteśmy pełni optymizmu i dużej determinacji na budowanie jeszcze silniejszej pozycji na rynku.

Dziękuję za rozmowę

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: od 150 000 zł (kwota inwestycji zależy od powierzchni i stanu technicznego lokalu)
  • Opłata wstępna: 12 000 zł
  • Opłata bieżąca: 1464,10 zł (w zależności od wybranych pakietów menu)
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram