Doświadczenie w branży ubezpieczeń nie jest konieczne, aby dołączyć do sieci. Firma zapewnia, że jest w stanie wprowadzić skuteczne wdrożenie także dla osób, które dopiero planują założyć działalność gospodarczą.
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum może zaliczyć początek bieżącego roku do udanych. – Mimo trwającej pandemii branża ubezpieczeniowa jest stabilna i nie notuje spadków – szeroka kategoria ubezpieczeń obowiązkowych, takich jak np. OC komunikacyjne, rolne czy zawodowe, zapewnia stały zysk – mówi Mariusz Długołęcki, koordynator ds. rozwoju sieci sprzedaży Domu Ubezpieczeniowego Spectrum. – Ponadto Polacy przykładają coraz większą wagę do skutecznej ochrony zdrowia i chętniej korzystają z ubezpieczeń oferujących nie tylko świadczenia, ale też pakiety prywatnych usług medycznych – dodaje.
Rozwój branży ubezpieczeniowej stwarza korzystne perspektywy dla osób, które myślą o własnym biznesie. – Jesteśmy otwarci na każdego, kto cechuje się przedsiębiorczością i potrafi dobrze organizować swoją pracę. Najbardziej cenimy zaangażowanie. Doświadczenie w branży ubezpieczeniowej nie jest wymagane. Pomagamy przygotować się do egzaminu KNF dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych i wspieramy naszych kandydatów również na etapie zakładania działalności czy uruchamiania spółki. Do każdego zgłoszenia podchodzimy indywidualnie, oferując elastyczny model współpracy – zapewnia Mariusz Długołęcki.
W sieci funkcjonuje obecnie 11 oddziałów własnych, 25 franczyzowych oraz 122 jednostki agencyjne. Od ponad roku w sieci działa także oddział wirtualny, który obsługuje klientów wyłącznie przez internet. Firma uruchomiła także biuro w Warszawie specjalizujące się w obsłudze ubezpieczeń dla firm.
Pandemia nie przeszkodziła w rozwoju sieci Domu Ubezpieczeniowego Spectrum, m.in. dzięki temu, że firma rozwinęła system e-szkoleń. Spectrum oferuje swoim partnerom nieodpłatne kursy wdrażające, dedykowane szkolenia realizowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe, a także cykle webinarów na temat zagadnień ubezpieczeniowych, finansowych i prawnych.
W ostatnim czasie Spectrum równie mocno koncentruje się na doskonaleniu rozwiązań opartych na nowoczesnych technologiach. – Mamy do tego solidny fundament w postaci naszego autorskiego systemu All in #1, który rozwijamy od 2011 roku. System zawiera m.in. porównywarkę, która błyskawicznie kalkuluje oferty we wszystkich dostępnych towarzystwach. Kluczowym elementem cyfrowego środowiska pracy w Spectrum jest też scentralizowany system rozliczeń, dzięki któremu agent zyskuje ok. 30 proc. czasu, który przedtem pochłaniała obsługa posprzedażowa – mówi Mariusz Długołęcki. Do nowatorskich narzędzi dołączyła niedawno pierwsza na rynku platforma, która umożliwia klientowi samoobsługowy zakup polisy i jednocześnie wiąże ją z portfelem agenta.
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum oferuje ubezpieczenia ok. 30 towarzystw ubezpieczeniowych. Posiada w ofercie również dedykowane produkty, czyli polisy na korzystnych warunkach, które klient może zawrzeć tylko u agentów związanych z multiagencją Spectrum.