Największa polska sieć niecukierni Fit Cake wprowadza do swojego systemu franczyzowego innowacyjny format - Keto Cake, jako reakcję na wzrost otyłości obserwowany podczas pandemii koronawirusa. Badania Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego z 2020 roku wskazują, że przytyło ponad 30% Polaków.
Statystyki Instytutu ukazują znaczący wzrost masy ciała - średnio o co najmniej 5 kg. Jest to szczególnie niepokojące, biorąc pod uwagę, że otyłość zwiększa ryzyko ciężkiego przebiegu covid-19. Najbardziej dotknięte są osoby w wieku produkcyjnym z wolniejszym metabolizmem, czyli przede wszystkim osoby w wieku 40, 50 i 60 lat.
Zauważalne jest, że brak codziennej aktywności, jak chodzenie do pracy czy regularne treningi, skutkował zmniejszeniem dziennej konsumpcji kalorii o około 500. Jednak w rzeczywistości, wielu spożywało więcej z powodu nudy i stresu. Ewelina Choińska, twórczyni „lekkich” receptur w Fit Cake i zawodniczka fitness, zauważa, że waga wielu osób rosła alarmująco szybko. W odpowiedzi na to, sieć wprowadza Keto Cake, który ma pomóc w szybkim pozbyciu się nadmiaru kilogramów.
Decyzja o stworzeniu nowej marki Keto Cake wynika z dążenia do oddzielenia konceptu KETO od FIT, z którym sieć jest od początku kojarzona. Dieta ketogeniczna cieszy się dużym zainteresowaniem, choć spotyka się też z krytyką.
Fit Cake kieruje swoją ofertę do szerokiego grona konsumentów. Rafał Kościuk, współwłaściciel sieci, podkreśla, że Fit Cake nie ocenia żadnej diety i szanuje wybory zakupowe każdego klienta.
Zwiększająca się świadomość konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania i popularność specjalnych diet, w tym weganizmu i diety ketogenicznej, skłaniają sieć do wprowadzenia Keto Cake. Dieta ta, będąca popularna wśród sportowców, zyskuje na popularności również w szerszych kręgach społecznych. Jest zalecana diabetykom i osobom z insulinoopornością.
Oferta Keto Cake będzie zawierać ciasta o zbilansowanym składzie, desery w słoiczkach i batony. Szczególną popularnością mają cieszyć się keto Knoppers, sernik Oreo i donuty ze słonym karmelem.
Zainteresowanie ofertą Keto Cake wyrażają zarówno klienci, jak i franczyzobiorcy Fit Cake oraz inni przedsiębiorcy w branży gastronomicznej. Rafał Kościuk wspomina o inwestorce ze Śląska, która zdecydowała się na dołączenie do sieci ze względu na Keto Cake.
Keto Cake jako opcja dodatkowa do istniejących lokali wiąże się z kosztem 3,5 tys. zł. Fit Cake, mimo trudnej koniunktury w gastronomii, rozwija się dynamicznie. W pierwszym kwartale 2021 roku sieć podpisała 9 umów franczyzowych na nowe punkty. Do końca roku planowane jest działanie 50 Fit Cake (w styczniu było 24), a pojawiają się także zapytania o franczyzę zagraniczną.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji