Sprzedaż gastronomiczna w sieciach należących do Sfinks Polska w 2021 roku osiągnęła 103,39 mln zł, co oznacza nieznaczny wzrost w porównaniu z rokiem 2020, pomimo mniejszej liczby restauracji i dłuższego okresu lockdownu.
Wpływ wielomiesięcznego zamknięcia gastronomii zaznaczył się na rocznych wynikach Sfinksa – jednostkowe przychody spółki na koniec 2021 roku wyniosły 60,68 mln zł w porównaniu do 71,27 mln zł w roku poprzednim. "Pierwsze półrocze 2021 roku, kiedy restauracje praktycznie nie działały, wpłynęło na głęboki spadek naszych przychodów" – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Sfinks Polska w minionym roku odnotował stratę netto w wysokości -19,57 mln zł, co stanowi poprawę w porównaniu do -61,87 mln zł na koniec 2020 roku. Przekształcenia w sieci na rzecz większego udziału franczyzy oraz inne działania stabilizacyjne przyczyniły się do tego wyniku. "Nasza sieć podniosła się przychodowo szybciej niż po pierwszym lockdownie w 2020 roku" – dodaje Cacek.
W odpowiedzi na zamknięcie restauracji, Sfinks wzmacniał działalność w modelu delivery oraz segmencie dań gotowych. "Rozbudowaliśmy portfolio wirtualnych marek gastronomicznych i ich zasięg, a dania gotowe marki SPHINX trafiły do kolejnych sieci spożywczych" – informuje Cacek.
W 2021 roku, Sfinks Polska kontynuował inwestycje, otwierając dziewięć nowych restauracji, głównie w modelu franczyzowym. Spółka pracowała także nad projektami mającymi zapewnić stabilność finansową, w tym uproszczonym postępowaniem restrukturyzacyjnym i pożyczką z Agencji Rozwoju Przemysłu.
"Pomimo trudności, optymistycznie patrzymy w przyszłość" – mówi prezes Cacek. W 2022 roku Sfinks Polska S.A. będzie koncentrować się na rozwoju sieci franczyzowej pod marką SPHINX oraz programu lojalnościowego Aperitif, przy wsparciu działań spółek zależnych i powiązanych.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji