Rośnie znaczenie marki w hotelarstwie

Data dodania: 27 maja 2011
Kategoria:
Best_Western_Premier_Katowice

Branża zaczęła doceniać franczyzę. Działające hotele oraz inwestorzy budujący nowe obiekty coraz częściej decydują się na współpracę ze znanymi sieciami.

Do niedawna franczyza w branży hotelarskiej była w Polsce zjawiskiem marginalnym. I choć na świecie w tej formule funkcjonuje już ponad 70 proc. obiektów, w naszym kraju był to niespełna 1 proc. Oczywiście proporcje te nieprędko ulegną tak drastycznej zmianie, ale w ostatnich miesiącach da się zauważyć wyraźny trend przystępowania hotelarzy do sieci franczyzowych. Dzięki temu sieci światowych gigantów takich jak np. Hilton czy Best Western dość szybko powiększają liczbę obiektów należących do nich w Polsce.

Jeszcze na początku września ubiegłego roku, a więc niespełna rok temu do sieci Best Western należały w naszym kraju cztery hotele. Obecnie jest ich dwa razy więcej, a niedawno sieć podpisała dziewiątą umowę franczyzową. Najdłużej w sieci działają hotele w Białowieży, Białymstoku, Wrocławiu i Krakowie. Na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy dołączyły do niej obiekty w Katowicach (na zdj. powyżej), Rzeszowie, Osjakowie oraz Warszawie.

- Klienci hotelu Best Western Hotel Felix to osoby poszukujące sprawdzonej, znanej na całym świecie jakości usług w racjonalnej cenie. Wejście pod skrzydła największej sieci hotelarskiej ma nie tylko przyciągnąć do nas ruch biznesowy nastawiony na te wartości, ale także przybliżyć Warszawę tysiącom klientów z całego świata, którzy już od ponad półwiecza znają i cenią markę Best Western - mówi Andrzej Wójcik, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i rozwoju  w spółce PUHIT, która jest właścicielem warszawskiego hotelu, który 31 marca br. dołączył do sieci franczyzowej Best Western.

Hotelarze z całego kraju coraz częściej rozważają franczyzę, aczkolwiek na pewno najbardziej zainteresowani są tym rozwiązaniem inwestorzy z największych miast. Kolejny hotel, na którym zawiśnie szyld Best Western (obecnie Hotel Poleczki), mieści się w Warszawie.  W tym mieście powstanie w najbliższych latach także hotel Hampton by Hilton. Niedawno bowiem Hilton Worldwide zawarł umowę franczyzową ze spółką Port-Hotel (spółka zależna Portów Lotniczych) dotyczącą otwarcia dwóch obiektów pod szyldem Hampton by Hilton: przy lotnisku w Warszawie oraz Gdańsku. Przypomnijmy, że Port-Hotel już od dawna prowadzi jeden obiekt na licencji - Courtyard by Marriott przy warszawskim Okęciu.

Nowe inwestycje spółki pod marką Hampton by Hilton mają ruszyć w 2013 roku. Obecnie ta marka ekonomiczna Hiltona nie jest jeszcze obecna w naszym kraju. Pierwszą inwestycję w ramach tej sieci realizuje PBG Dom w Świnoujściu. Hotel ma zostać otwarty zimą 2011 roku, znajdą się w nim 104 pokoje.

Hilton, podobnie jak Best Western, znacząco przyspieszył w ostatnim czasie rozwój franczyzowy w naszym kraju. Obecnie ma tutaj 3 obiekty: ekskluzywne Hilton Warszawa i Hilton Gdańsk oraz wysokiej klasy Hilton Garden Inn w Krakowie. Natomiast w przeciągu najbliższych 3 lat zamierza uruchomić 5 kolejnych, w tym 3 Hampton by Hilton.

- Polska jest strategicznym rynkiem dla sieci Hilton jeśli chodzi o dalszy rozwój firmy. Widzimy tu wielki potencjał dla naszej zróżnicowanej oferty – mówi  Patrick Fitzgibbon, pierwszy wiceprezes ds. rozwoju w Europie i Afryce.

Grono franczyzodawców z branży hotelarskiej działających na polskim rynku nieustannie się poszerza. Do zagranicznych marek takich jak Hilton, Marriott, Best Western, Holiday Inn czy Super 8 z Grupy Wyndham, która niedawno ogłosiła podpisanie umowy dotyczącej wprowadzenia sieci na polski rynek, coraz chętniej dołączają polskie koncepty. Franczyzy udzielają tu takie sieci jak ComfortExpress, DeSilva czy Chaber (inicjatywa Polskiej Izby Hotelarstwa). Niedawno plany rozwoju poprzez franczyzę ogłosił także Orbis, który do tej pory stawiał wyłącznie na obiekty własne. Orbis rozwija sieci francuskiej grupy Accor - znane na całym świecie Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis i Etap.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design