Rok 2022 będzie pełen wyzwań dla gastronomii

Data dodania: 1 lutego 2022
Kategoria:
Foto: Jeden z konceptów firmy Wojtex

W ubiegłym roku do grona sieci franczyzowych rozwijanych przez firmę Wojtex, takich jak m.in. Biesiadowo, Speedy Romano, Western Chicken czy Western Tortilla, dołączyła kolejna – Amori Pomodori. Na rok 2022 Wojtex zapowiada wprowadzenie na rynek kolejnych marek, przyznając jednocześnie, że najbliższy okres może nie być łatwy dla gastronomii.

– Rok 2021 był dla nas jako operatora marek gastronomicznych czasem, w którym musieliśmy zderzyć się z nową rzeczywistością COVID-19 i wprowadzić reorganizację punktów działających w ramach umowy franczyzowej. Ostatni rok pokazał nam, iż niezależnie od panującej na rynku sytuacji potrafimy funkcjonować stabilnie i efektywnie. Dostosowaliśmy działania adekwatnie do wprowadzanych lockdownów czy poluzowań obostrzeń, w rezultacie nasze restauracje potrafią w bardzo szybkim czasie przeorganizować działalność ze stacjonarnej obsługi klienta na delivery z bezpieczną dostawą – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex.

Największą siecią należącą do firmy jest niezmiennie od lat Biesiadowo, które obecnie ma 119 placówek. Biesiadowo to sieć pizzerii nawiązujących wystrojem i klimatem do góralskiej chaty. Wojtex poszukuje nowych franczyzobiorców dla tego konceptu na terenie całej Polski z naciskiem na zachodnią część kraju.

Firma ma w portfolio jeszcze dwa koncepty z pizzą w roli głównej – Speedy Romano, działające wyłącznie w dostawie oraz Amori Pomodori. W ramach tej ostatniej sieci, uruchomionej w 2021 roku, działa na razie jeden punkt franczyzowy na warszawskim Ursynowie, ale trwają już prace nad otwarciem czterech kolejnych pizzerii.

Co więcej, właściciel firmy Wojtex zapowiada, że w 2022 roku wprowadzi na rynek aż trzy nowe marki. Szczegóły mamy poznać niebawem.
A co czeka rynek gastronomiczny w bieżącym roku? – Rok 2022 będzie dla gastronomii wielką niewiadomą. Nie wiemy, jak będzie wyglądać sytuacja epidemiologiczna, musimy być gotowi na obostrzenia ze strony rządu. Dlatego cały czas będziemy kłaść nacisk na sprzedaż za pośrednictwem kanałów delivery – mówi Wojciech Goduński. – Ponadto, w 2022 roku przywita nas nowa sytuacja ekonomiczna – nowy ład z pewnością wpłynie na podatki płacone przez franczyzobiorców. Podwyżki w niedalekiej przyszłości mogą wpłynąć na zwiększenie cen w pizzeriach. Rosnące koszty surowców, paliwa, sprzętu wymuszą na franczyzobiorcach zmiany cen oraz ogrom pracy w kierunku utrzymania ruchu klientów na takim poziomie, jaki mamy dotychczas – dodaje.

W 2021 roku Wojciech Goduński uruchomił też autorski kanał na YouTube „Kopalnia sukcesu”. Z materiałów video można dowiedzieć się, jakie są warunki przystąpienia do sieci franczyzowych rozwijanych przez Wojtex, a także czym charakteryzują się poszczególne koncepty. Na swoim kanale Wojciech Goduński nie tylko dzieli się swoja wiedzą z dziedziny franczyzy, ale przeprowadza również interesujące wywiady z ludźmi biznesu, sportu oraz celebrytami.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 92 000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: 1250 zł + 1% od obrotu miesięcznie
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design