Sieć sklepów specjalistycznych oferujących szeroki wybór alkoholi powiększyła się w ubiegłym roku o 26 placówek, m.in. w regionach, w których dotąd marka nie była obecna.
– W ubiegłym roku cały rynek funkcjonował pod znakiem pandemii Covid-19. Wszyscy borykaliśmy się z jej skutkami, ograniczeniami i utrudnieniami w życiu codziennym. W naszych sklepach dało się jednak zauważyć wzrosty sprzedaży i większe zainteresowanie naszą ofertą skierowaną do klienta – mówi Marcin Górski, dyrektor ekspansji i członek zarządu spółki Al.Capone.
W efekcie sieci udało się przyspieszyć ekspansję i w 2021 roku uruchomiła 26 nowych sklepów, podczas gdy rok wcześniej otwarć było 18.
– Do sukcesów zaliczam też fakt, że jesteśmy obecni w wielu nowych rejonach Polski. Nasze sklepy działają już nie tylko na południowym wschodzie, gdzie firma ma siedzibę. Otworzyliśmy po kilka sklepów na Mazowszu, w Wielkopolsce czy w województwie pomorskim. Zawitaliśmy też do Białegostoku oraz Radomia – wylicza Marcin Górski.
Obecnie sieć Al.Capone tworzy 89 sklepów, a osiem kolejnych jest przygotowywanych do otwarcia w najbliższych miesiącach. W tym roku sieć zamierza utrzymać tempo ekspansji z roku ubiegłego, podobnie w roku przyszłym.
– Takie tempo rozwoju jest optymalne. Pozwala starannie wybrać lokalizację, przeprowadzić niezbędną adaptację, wyszkolić partnera franczyzowego wraz ze sprzedawcami, a następnie profesjonalnie uruchomić placówkę oraz przygotować ją do obsługi klientów – mówi Marcin Górski. – Lokalizacje pod nasze sklepy starannie dobieramy, aby zapewnić im sukces ekonomiczny. To jest jedna z krytycznych decyzji w procesie otwarcia placówki. Wymaga wielu wizyt w terenie i analiz – podkreśla.
Do prowadzenia sklepu Al.Capone potrzebny jest lokal o powierzchni ok. 100 mkw. Inwestycja w sklep to kwota ok. 250 tys. zł. Aby biznes się powiódł, franczyzobiorcy sieci i ich personel przechodzą na starcie dużą ilość szkoleń, począwszy od podstawowych dotyczących prowadzenia sklepu, zamówień, płatności poprzez szkolenia związane z obsługa klienta, kończąc na szkoleniach produktowych.
Sklepy Al. Capone oferują szeroki wybór trunków z każdej kategorii, począwszy od piw koncernowych, piw rzemieślniczych, win, po bardzo szeroką gamę whisky, ginów, koniaków czy rumów.
– Branża alkoholi w Polsce to stabilny sektor gospodarki – zapewnia Marcin Górski. – Polacy w porównywalnych okresach z lat poprzednich konsumowali podobne ilości alkoholu. Natomiast praktycznie w każdej kategorii widoczna jest mocno premiumizacja. Oznacza to, że chętnie sięgamy po coraz droższe, lepsze gatunkowo, bardziej wyszukane trunki – wyjaśnia Górski.