Pandemia wzmocniła pozycję ulic handlowych

Data dodania: 13 lipca 2021
Kategoria:

Przez ostatnie miesiące handel uliczny okazał się bardziej odporny na obostrzenia pandemiczne niż lokale w centrach handlowych.

Gdy wprowadzono zakaz handlu w niedzielę, podobnie jak w czasie obostrzeń pandemicznych, właściciele sklepów i restauracji przy głównych ulicach mieli większe możliwości adaptacji swojego biznesu niż ci w dużych centrach handlowych. Byli oni także skuteczniejsi w przyciąganiu klientów. W konsekwencji, po doświadczeniach pandemii, wiele znaczących marek coraz bardziej zainteresowanych jest otwieraniem nowych lokalizacji na ulicach handlowych.

Małe sklepy - duże korzyści podczas pandemii

Podczas pandemii konsumenci preferowali zakupy w mniejszych sklepach, które oferowały szybszy dostęp do otwartej przestrzeni. Dzięki temu ulice handlowe zyskały na popularności. Pandemia zachęciła nowych klientów, którzy wcześniej preferowali centra handlowe lub nie rozważali zakupów w sklepach ulicznych. Małe sklepy okazały się uzupełnieniem oferty online, pozostając otwartymi przez większość czasu pandemii.

Kreatywność w gastronomii ulicznej

Właściciele restauracji ulicznych mieli więcej szans na kreatywne dostosowanie się do restrykcji pandemicznych. Wprowadzali nowe produkty, takie jak pieczywo rzemieślnicze czy dania na wynos, co było rzadziej możliwe w restauracjach w centrach handlowych.

Odbicie po zniesieniu obostrzeń

Zniesienie ograniczeń dla gastronomii i sklepów ulicznych w ostatnim czasie pozytywnie wpłynęło na właścicieli tych obiektów. Chociaż pandemia wymusiła spowolnienie działalności i redukcję personelu, obecne ożywienie stawia przed nimi wyzwanie związane z brakami kadrowymi i koniecznością szybkiego zwiększenia podaży produktów.

Wakacje jako okazja dla ulic handlowych

Nadchodzące wakacje mogą przynieść kolejne szanse dla właścicieli biznesów na ulicach handlowych. Wiele wskazuje na to, że z powodu wakacji spędzanych w kraju zarówno ulice w dużych miastach, jak i pasaże w mniejszych miejscowościach wypoczynkowych będą mogły poprawić swoją sytuację. Trudno jest przewidywać powrót do obrotów sprzed pandemii, ale wiele lokali ulicznych ma szansę na nadrobienie strat z okresu obostrzeń i zdobycie nowych klientów.

Renata Kamińska, ekspertka ds. ulic handlowych w CBRE

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design