Czynności związane z pozycjonowaniem sklepów można podzielić na prace optymalizacyjne w obrębie kodu i treści, a także działania polegające na pozyskiwaniu odnośników do strony. W strategiach SEO (z ang. Search Engine Optimization) wszystkie te procesy współgrają ze sobą, a każdym z nich zajmuje się oddzielny zespół specjalistów. Innych kompetencji wymaga tworzenie wysokiej jakości, angażujących treści, a innych wprowadzanie modernizacji w strukturze kodu strony.
Agencja SEO - czy warto zlecić pozycjonowanie stron w Google?
Dlatego warto zatrudnić w tym celu doświadczoną agencję SEO SEMPIRE, która kompleksowo zatroszczy się o każdy istotny aspekt pozycjonowania. Firma zajmująca się reklamą w internecie pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów. Cena pozycjonowania e commerce zależy od wielu czynników. Zawsze jednak są to koszty rozwoju biznesu, które relatywnie szybko się zwracają. To, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, uzależnione jest od szeregu czynników. Znaczenie mają wyznaczone cele, skala prowadzonych działań i obecna pozycja w wyszukiwarce.
Dowiedz się, na co zwrócić uwagę w przypadku optymalizacji technicznej sklepu internetowego. Poniższy krótki poradnik przybliży Ci najważniejsze pojęcia, mające wpływ na pozycjonowanie stron www i marketing internetowy.
Pozycjonowanie sklepu internetowego - adresy URL
Jedną z najistotniejszych kwestii związanych z pozycjonowaniem stron internetowych w Google są adresy URL. URL (z ang. Uniform Resource Locator) to ujednolicony format adresowania informacji w Internecie. W dużym uproszczeniu są to wszystkie linki prowadzące do danej strony. To dzięki nim powstają w sklepach internetowych oddzielne strony główne, podstrony i karty produktów.
Adresy URL są podstawą działania procesów SEM (z ang. Search Engine Marketing). Mają bardzo bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Są pierwszym miejscem, w którym należy lokować słowa kluczowe. Optymalizacja adresów URL jest niezwykle istotna dla robotów Google, gdyż ułatwia im indeksowanie stron internetowych.
Przyjazny URL nie może składać się ze zlepku przypadkowych słów. Biorąc pod uwagę zasady SEO i UX, powinien być jak najłatwiejszy do wpisania i zgodny ze strukturą witryny. Zadbaj o poprawne URL, by uniknąć problemów z indeksacją. Krótkie i czytelne adresy zwiększają zaufanie użytkowników i ułatwiają nawigację. Znacznie zwiększają prawdopodobieństwo kliknięcia, a co za tym idzie - szansę na sprzedaż. Właśnie po to przecież istnieje pozycjonowanie sklepów internetowych.
Badając poprawność składowych adresów warto przy okazji przyjrzeć się strukturze sklepu i linkowaniu wewnętrznemu. W tych pracach eliminuje się błędy i dąży do maksymalnej przejrzystości. Wpływa to na pozycjonowanie stron internetowych, ale poprawia też UX (z ang. user experience) - doświadczenie użytkownika.
Jak pozycjonować sklep internetowy - title tagi i opisy meta
Kolejnym ważnym aspektem w pozycjonowaniu e commerce są title tagi i opisy meta. To pierwsze informacje, na które napotyka klient korzystający z wyszukiwarki. Title tag wyświetla się jako tytuł strony w organicznych wynikach wyszukiwania. By Google nie ucięło jego zawartości, warto pilnować, by miał nie więcej niż 600 pikseli. Powinien być unikalny i zawierać słowo kluczowe - im bliżej początku tytułu, tym lepiej.
Title tagi należy tworzyć z myślą o klientach. Często jest to pierwsza okazja, kiedy faktycznie się do nich zwracamy. Już na tym etapie trzeba mieć na uwadze wizerunek i budować pozytywną wartość. Tytuły to również miejsca, w których możesz lokować nazwę swojej marki. Warto pilnować przy tym, by były jak najbardziej naturalne.
Jeśli udało Ci się zatrzymać uwagę użytkownika za pomocą tytułu, prawdopodobnie przeczyta on też meta description sklepu internetowego. To kolejne miejsce, w którym należy zawrzeć słowa kluczowe i zachęcić użytkownika do wejścia na stronę. Pamiętaj, by objętość opisu meta nie przekraczała 1000 pikseli.
SEO sklepu internetowego - prędkość strony
Szybkość działania sklepu internetowego jednoznacznie wpływa na jego pozycję w rankingu Google, UX i współczynnik odrzuceń. Nikt nie lubi wolno ładujących się stron. Klienci zirytowani zbyt niską prędkością działania sklepu po prostu porzucą go na rzecz konkurencji. Jeśli chcesz dobrze wypozycjonować stronę e commerce, musisz zadbać o prędkość jej działania.
Strona www powinna być możliwie jak najlżejsza i położona na wydajnym hostingu. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku użytkowników, którzy odwiedzają sklepy internetowe za pośrednictwem swoich smartfonów.
Optymalizacja SEO sklepu internetowego
W procesie „odchudzania” strony warto przyjrzeć się optymalizacji jej kodu oraz formatowi i kompresji zdjęć. Czynników mających wpływ na prędkość działania strony jest oczywiście więcej. Dlatego audytem powinna przeprowadzić profesjonalna agencja SEMPIRE zajmująca się reklamą w Google. Optymalizacja sklepu internetowego to podstawowy element strategii rozwoju biznesu.
Pozycjonowanie sklepu - na co jeszcze zwrócić uwagę?
Pamiętaj, że pozycjonowanie stron w e commerce nie jest procesem jednorazowym. To praca, która ulega stałym zmianom i rozwojowi, razem z całym rynkiem. Pozycji w wynikach wyszukiwania nie da się wypracować natychmiast. Należy stale o nie zabiegać, chociażby ze względu na działania konkurencji.
Na co jeszcze należy zwrócić uwagę w procesie optymalizacji lokalnego sklepu internetowego? Przyjrzyj się następującym zagadnieniom:
• UX, czyli user experience (całościowemu doświadczeniu klientów sklepu),
• certyfikatowi SSL,
• responsywności,
• opisom ALT,
• nagłówkom H1-H6.
Powyższe problemy są jedynie pobieżnym i uogólnionym zarysem optymalizacji technicznej sklepu internetowego.
Więcej informacji w opisywanym aspekcie znajdziesz pod adresem:
https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych.html
Skuteczne działania pozycjonerskie skupiają się również wokół content marketingu, link buildingu i umiejętnej analizie danych. Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces. By uniknąć w nim błędów, powierz go wyspecjalizowanej agencji SEO / SEM SEMPIRE [https://www.sempire.pl/]. Skuteczna reklama w internecie to podstawa współczesnej sprzedaży. Pozycjonowanie strony w Google jest w niej równie ważne, co płatne kampanie PPC.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji