Po 25 latach obecności na polskim rynku, Tesco oficjalnie kończy swoją działalność operacyjną w Polsce. Do końca października 2021 roku sklepy działające pod marką Tesco będą otwarte, a następnie większość z nich przejdzie proces konwersji na format Netto.
W marcu 2021 roku, po decyzji UOKiK, Salling Group, właściciel sieci Netto, zakupił część polskiego biznesu Tesco. Rozpoczęto wtedy konwersję sklepów Tesco na format Netto, a pierwsze zmienione placówki otwarto w maju tego roku.
Mark Nielsen, CEO Netto Polska, podkreśla, że w ciągu trzech miesięcy od rozpoczęcia konwersji, otwarto blisko 80 sklepów Netto na miejscu Tesco. Planowane jest szybkie i sprawne wprowadzenie formatu Netto 3.0 w nowych lokalizacjach. Netto ma zaoferować klientom szeroką ofertę, atrakcyjne ceny, cotygodniowe promocje i skandynawski styl, który wyróżnia je na rynku.
Do końca bieżącego roku planowane jest otwarcie blisko 200 sklepów Netto na miejscu Tesco, co znacznie poszerzy zasięg sieci w Polsce. Po zakończeniu konwersji, Netto osiągnie liczbę ponad 700 sklepów na terenie całego kraju.
Maciej Melnik, CEO Tesco Polska, dziękuje klientom Tesco za lata zaufania i lojalności, podkreślając znaczący wkład Tesco w rozwój nowoczesnego handlu w Polsce. Wyraża przekonanie, że format Netto będzie atrakcyjną propozycją dla klientów Tesco.
W związku z zakończeniem działalności Tesco w Polsce, trwają procesy wygaszania umów z partnerami biznesowymi i sprzedaż nieruchomości. Celem jest zamknięcie jak największej liczby obszarów biznesowych Tesco do 31 października 2021 roku. Po tej dacie zakończą działanie wszystkie sklepy Tesco, a pracownicy będą szkoleni do pracy w modelu Netto. Centra dystrybucyjne w Gliwicach i Teresinie od 1 listopada będą obsługiwały wyłącznie sklepy Netto.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji