Niemiecka sieć Woolworth wchodzi do Polski

Autor: AK
Kategoria:

Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 roku. W tej chwili liczy ponad 570 sklepów zlokalizowanych w niemieckich centrach miast i centrach handlowych.

Ekspansja sieci niebawem obejmie także Polskę. Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty już 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Sieć chce mieć 1000 sklepów.

Woolworth to najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech. Choć współcześnie może kojarzyć się z naszymi zachodnimi sąsiadami, korzenie marki sięgają 1879 roku i Stanów Zjednoczonych Ameryki. To właśnie w Pensylwanii Frank Winfield Woolworth, właściciel sklepu z artykułami gospodarstwa domowego, wpadł na pomysł, aby opatrzony cenami towar wyłożyć na ladzie. Tym samym dokonał rewolucji, wprowadzając standard bez którego trudno sobie wyobrazić współczesny handel detaliczny.

– Marka Woolworth współkształtowała handel znany w obecnej formie już ponad 140 lat temu. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji. – mówi Radoslav Straka, Dyrektor ds. Sprzedaży w Woolworth Polska.

Woolworth to sieć, która w swoim asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.

Wyróżnikiem marki są także starannie dobrane lokalizacje pod sklepy, znajdujące się w miejskich centrach handlowych lub specjalistycznych marketach. Cechuje je łatwa dostępność i komfortowe warunki dla klientów. Obiekty, które powstają lub powstaną w naszym kraju, będą miały powierzchnię sprzedaży od 500 do 2 tys. m².

Zarządzający marką Woolworth za realny uznają scenariusz otwierania od 15 do 20 sklepów rocznie. W perspektywie średnio-terminowej chcą w Europie stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych. Na polski rynek ma przypaść znaczna część z tego ambitnego planu, czyli 1000 sklepów.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram