Nie cena jest najważniejsza, a jakość i wygoda

Data dodania: 14 października 2013
Kategoria:

Rynek bieliźniarski w Polsce jest rozdrobniony i konkurencyjny. Jest to branża, która wciąż się rozwija. Coraz bardziej świadome konsumentki szukają produktów najlepszej jakości, dopasowanych do ich potrzeb. O rozwoju sieci i nowych perspektywach dla marki Felina opowiada Katarzyna Woźniak, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu Felina Polska Sp. z o.o.

Skąd wywodzi się marka Felina?

Firma Felina istnieje w Niemczech od 1885r. Z niewielkiej manufaktury gorseciarskiej rozwinęła się w ciągu 127 lat w międzynarodową firmę bieliźniarską. Utrzymuje swoje przedstawicielstwa w niemal wszystkich krajach europejskich. W centrum projektowania w Mannheim powstają kolekcje dla kobiet z ponad 50 krajów. Internacjonalizacja i globalizacja sprzyjają także rozwojowi Feliny w Północnej Ameryce, Skandynawii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i w Rosji. W wieku globalizacji produkowanie wyrobów we własnym zakładzie na Węgrzech i pozyskiwanie surowców od dostawców z zachodniej Europy, Niemiec, Szwajcarii, Włoch i Francji, gwarantuje najwyższą jakość i podkreśla odpowiedzialność firmy za pracowników. Do rodziny Feliny należy ponad 6500 klientów na całym świecie oraz ponad 1000 jej pracowników, z czego 130 zatrudnionych jest w centrali w Mannheim.

Jaki asortyment proponuje swoim Klientom Felina?

Asortyment Feliny stanowią trzy odrębne linie produktowe:

FELINA
Felina oferuje wyjątkowo wygodną bieliznę dla kobiet ceniących komfort i szukających połączenia klasycznej elegancji z doskonałym dopasowaniem, wysoką jakością surowców i wykonania, aż do dużych rozmiarów. Modelowanie sylwetki, komfort noszenia i funkcjonalność mają dla kolekcji Feliny kluczowe znaczenie. Kolekcje z tej linii dedykowane są Klientkom z grupy wiekowej 40+.

CONTURELLE BY FELINA
Conturelle by Felina to przede wszystkim zmysłowość, która daje każdej kobiecie poczucie wyjątkowości. Przeznaczona jest dla nowoczesnych, pewnych siebie pań, które chcą podkreślić swój wdzięk za sprawą kuszącego wzornictwa, ale poszukują również wysokiego komfortu noszenia, także w dużych rozmiarach. Kolekcja Conturelle składa się z modnych serii bazowych i sezonowych, wychodzących naprzeciw trendom mody, kolekcji fashion. Linia ta poświęcona jest przede wszystkim Paniom z grupy wiekowej 30+.

[un:usual]
[un:usual] to doskonała bielizna aż do największych rozmiarów dla młodych, przebojowych kobiet. Modele z tej linii przemawiają do wyobraźni za sprawą lekkich konstrukcji, zdecydowanych kolorów i odważnego, modnego wzornictwa. W linii [un:usual] mamy serie bazowe i serie fashion. Serie bazowe są często uzupełniane o nowe, modne kolory. Linia poświęcona jest Klientkom z grupy wiekowej 20+.

Od kiedy firma rozwija się w Polsce?

W Polsce firma jest reprezentowana od roku 1991. Jej przedstawicielstwo znajduje się w Łodzi. Firma prowadzi dystrybucję głównie poprzez sieć 300 sklepów multibrandowych na terenie całego kraju.

Czy w sieci funkcjonują również sklepy własne?

W roku 2006 powstał w łódzkiej Manufakturze pierwszy firmowy sklep Feliny, który stał się początkiem pomysłu rozwoju sieci sklepów firmowych. Testowanie idei trwało długo, ale pozytywny rezultat pozwolił dojść do wniosku o konieczności poszerzenia sieci o dalsze placówki handlowe własne oraz na zasadach franczyzy.

Ile zatem jest jednostek własnych i franczyzowych?

W chwili obecnej oprócz sklepu w Manufakturze funkcjonuje jeszcze sklep własny w Bydgoszczy w Domu Mody Drukarnia oraz 3 sklepy franczyzowe w Krakowie w CH Bonarka, CH Riviera w Gdyni oraz w Galerii Katowickiej.

Co wyróżnia markę na tle konkurencji?

Wyroby Feliny, ze względu na długoletnią obecność na rynku polskim, mają w grupie docelowej dużą rozpoznawalność, a ze względu na swoje właściwości – liczne grono wiernych Klientek, które nie są w stanie zastąpić artykułów Feliny inną marką obecną w Polsce. Powodzenie produktów firmy polega przede wszystkim na wysokiej jakości (produkcja odbywa się we wschodniej Europie, a surowce są zachodnioeuropejskie), ogromnej wygodzie noszenia, funkcjonalności objawiającej się korygowaniem sylwetki oraz ogromnej gamie rozmiarów. Oferta Feliny uzupełniana jest w sklepach firmowych i franczyzowych wyrobami niemieckiej firmy Rösch, producenta ekskluzywnej bielizny nocnej, oraz firmy Adolf Riedl GmbH & Co. KG, dystrybutora kostiumów kąpielowych marek Sunflair i Opera.

Jakie warunki należy spełnić aby przystąpić do sieci?

W kręgu naszego zainteresowania leżą powierzchnie o metrażu 40-60 m2 w otoczeniu marek bieliźniarskich i odzieżowych ze średniej i wyższej półki cenowej. Franczyzobiorca musi dysponować kapitałem w wysokości 120 tys. zł. Sieć nie pobiera opłaty wstępnej, a jedynie opłatę bieżącą w wysokości 1% od obrotu netto.

Co w zamian otrzymuje franczyzobiorca?

Franczyzobiorca otrzymuje pełne wskazówki do prowadzenia sklepu pod szyldem znanej na świecie i cenionej marki z prawie 130-letnim doświadczeniem w branży bieliźniarskiej. Asortyment Feliny, podzielony na 3 linie produktowe, zaspokaja potrzeby kobiet w każdym wieku. Wyroby firmy cechuje bardzo wysoka jakość, komfort noszenia oraz niezwykle szeroka gama rozmiarów. Franczyzobiorca otrzymuje także preferencyjne warunki zatowarowania i płatności, wsparcie marketingowe oraz profesjonalne szkolenia dla personelu sklepu.

Na jakich zasadach będzie odbywała się współpraca z franczyzobiorcą – czy np. będzie to franczyza depozytowa?

Kolekcję bazową przekazujemy w depozycie, natomiast  kolekcje jednorazowe wybierane są indywidualnie według własnego uznania. Franczyzobiorca otrzymuje od nas  projekt lokalu, logo nad wejściem, wspólny marketing, szkolenia dla personelu. Po stronie franczyzobiorcy jest  dostosowanie lokalu, oraz zakup programu komputerowego. Inne punkty umowy są płaszczyzną do negocjacji.

Czy zarówno w sklepach własnych i franczyzowych będzie taki sam asortyment?

W całej sieci – zarówno sklepach własnych jaki franczyzowych będzie taki sam asortyment. Pozwoli to zachować jednolity wizerunek firmy i dostępność produktu. Franczyzobiorca sam wybiera asortyment, ale mając większe doświadczenie w tej kwestii doradzamy jaki asortyment będzie najlepiej rotował.

Jaki jest przewidywany okres zwrotu z poniesionej inwestycji w lokal franczyzowy?

Trzy lata w dotychczasowych lokalach, ale teraz coraz większe ustępstwa centrów handlowych powodują, że okres zwrotu z inwestycji się skraca.

Jak ocenia Pani rynek w Państwa branży, czy to jest trudny biznes?

Rynek bieliźniarski ogólnie jest trudny. Konkurencja duża, zagraniczne firmy muszą się zmierzyć z silna polską konkurencją i tendencją do dokonywania zakupów bieliźnianych w dużych marketach odzieżowych lub pod wpływem impulsu, który daje reklama. Felina zawsze jednak obsługiwała inne klientki - świadome wagi funkcjonalności bielizny, nastawione na dobre surowce, wysoką jakość, także te mające nietypowe figury i "trudne" rozmiary.

Czy na rynku na którym działacie można mówić o kryzysie?

Kryzys, który dotyka konsumentów, dotyka także producentów i sprzedawców, ale wyniki osiągane w naszych sklepach potwierdzają, że mając doskonały produkt, który się broni jakością i wzornictwem, wyszkolony i oddany personel i siłę marki znanej i cenionej na rynku od prawie 130 lat można się mu skutecznie opierać.

Jakie są plany rozwoju?

Celem firmy jest stworzenie sieci 8-10 sklepów w całej Polsce w największych miastach: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Szczecinie, Katowicach. W większości tych ośrodków planowany jest wyłącznie jeden sklep firmowy, gdyż nasz koncept ma być przedsięwzięciem ekskluzywnym i niepowtarzalnym. Tym samym sklep Feliny ma przyciągać Klientki do centrum handlowego, w którym będzie się znajdował, stanowiąc dla samego centrum unikalny koncept, którego nie będzie w innych tego typu miejscach w mieście.

Rozmawiała Marta Rolka

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design