Sieć agencji płatniczej weszła z outsourcingiem okienek kasowych do kolejnego miasta.
Monetia, krajowa instytucja płatnicza działającą na podstawie licencji KNF wyspecjalizowała się w świadczeniu obsługi takich instytucji jak jednostki samorządu terytorialnego, sądy i urzędy skarbowe, a także banki. Spółka zarządza siecią ponad 700 oddziałów w całej Polsce rozwijając się jako sieć partnerska.
Firma podpisała umowę z Urzędem Miasta w Rybniku na prowadzenie okienek kasowych. Urząd co miesiąc odwiedza ponad 8 tys. mieszkańców. Załatwiając sprawy, miesięcznie wpłacają oni do urzędowej kasy około 1 mln zł.
– Zajmiemy się zapewnieniem nieprzerwanej obsługi 6 okienek kasowych. To priorytet naszej współpracy. Urzędowi zależało, by mieszkańcy Rybnika mogli sprawnie załatwiać swoje sprawy i nie odchodzili z kwitkiem, gdy ktoś z obsługi zachoruje lub weźmie urlop – tłumaczy Piotr Zięba, członek zarządu Monetii.
Wszystkie wpłaty gotówkowe na rzecz Urzędu Miasta są zwolnione z dodatkowych opłat czy prowizji. Ponadto, przy okazji wizyty w urzędzie będzie można opłacić inne rachunki, jak czynsz, opłaty licznikowe i abonamentowe.
Poza poprawą komfortu obsługi mieszkańców, umowa między Urzędem a firmą specjalizującą się w outsourcingu transakcyjnym ma także wymiar biznesowy. Budżet urzędu może zaoszczędzić na tej współpracy nawet do 60% kosztów prowadzenia okienek kasowych, gdyby to robił samodzielnie. Co istotne, outsourcing okienek kasowych pozwoli na uwolnienie etatów, które Urząd będzie mógł przekierować do bardziej merytorycznych zadań.