McDonald’s chce mieć 700 restauracji w Polsce

Data dodania: 30 stycznia 2023
Kategoria:

McDonald’s obchodzi 30-lecie obecności na polskim rynku, świętując otwarcie 500. restauracji i zatrudnienie ponad 31 tysięcy osób. Rok 2022 był dla sieci okresem intensywnego rozwoju, mimo trudności rynkowych.

Szybki rozwój McDonald’s w 2022 roku

  • 2022 rok był dla nas czasem dynamicznego rozwoju. Otworzyliśmy 30 nowych restauracji i przyjęliśmy 12 nowych franczyzobiorców. To wszystko w obliczu pandemii, inflacji i konfliktu na wschodzie. Nasza skala działania oraz współpraca z franczyzobiorcami i dostawcami pomogły nam sprostać tym wyzwaniom. Planujemy jeszcze przyspieszyć tempo wzrostu w nadchodzącym roku – mówi Tomasz Rogacz, dyrektor zarządzający McDonald’s Polska.

Ekspansja sieci i nowe lokalizacje

W ubiegłym roku sieć McDonald’s osiągnęła liczbę 517 restauracji w Polsce. Nowe lokale pojawiły się w 15 miastach, m.in. Łukowie, Prudniku, Wałczu, Nidzicy, Jarosławiu. Dodatkowo, 15 nowych restauracji zbudowano przy autostradach i w miejscach, gdzie sieć była już obecna.

Franczyzobiorcy McDonald’s i ich rola

20 z 30 nowych restauracji zarządzanych jest przez franczyzobiorców. W 2022 roku dołączyło do nich 12 nowych osób, w tym Arkadiusz Konopka, Piotr Jucha, Iwona Kasperek, Sławomir Dudek. Obecnie 88 franczyzobiorców prowadzi 90% restauracji sieci. Wśród nowych franczyzobiorców znaleźli się również Paweł Chodakowski, Wojciech Kulig oraz Arkadiusz Dróżdż.

Plan rozwoju na 2023 rok

  • Naszym celem jest rozwój sieci McDonald’s w Polsce. Za pięć lat planujemy świętować z 700 restauracjami. Chcemy otwierać ponad 30 nowych lokali rocznie, rozwijać usługi i menu, inwestować w rozwój zespołu. Wierzę, że dzięki pracy naszych pracowników możemy osiągnąć te cele – dodaje Tomasz Rogacz.

Historia McDonald’s w Polsce

McDonald’s rozpoczął działalność w Polsce w 1992 roku, otwierając swoją pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działają tu ponad 510 restauracji, zatrudniających ponad 31 000 osób. Większość z nich to obiekty prowadzone przez niezależnych franczyzobiorców.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 2 000 000 zł ( Koszt zakupu wyposażenia restauracji wynosi średnio powyżej 4,5 mln zł. Cena nie jest wielkością stałą, ponieważ zależy od wielkości sprzedaży uzyskiwanej dotąd w restauracji – im większa sprzedaż, tym wyższa cena wyposażenia.)
  • Opłata wstępna: 45000 USD
  • Opłata bieżąca: % od sprzedaży całkowitej
  • Opłata marketingowa: % sprzedaży całkowitej

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design