Światowe agencje informacyjne podały, że negocjacje spółki zarządzającej marką Forever 21 z potencjalnymi inwestorami nie powiodły się, co oznacza fiasko programu restrukturyzacji i realne widmo bankructwa sieci odzieżowej prowadzącej ponad 800 sklepów na całym świecie.
Obecnie władze spółki planują zastosować tzw. Chapter 11, czyli rozwiązanie przewidziane w amerykańskim prawo upadłościowym dające firmom zagrożonym upadłością dodatkowy czas na reorganizację działalności i ochronę przed roszczeniami wierzycieli.
Firma z siedzibą w Los Angeles została założona w 1984 roku. Obecnie prowadzi ponad 820 sklepów detalicznych w ponad 60 krajach, m.in w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, we Francji, w Niemczech, Hongkongu, Indiach, Izraelu, Japonii, Korei Południowej i na Filipinach. Jej model biznesowy oparty jest na oferowaniu najnowszych trendów modowych w przystępnej cenie i podtrzymywaniu zainteresowania ofertą poprzez codzienne dostawy nowych produktów. Naturalną konkurencją dla Forever 21 są takie sieci jak Primark czy H&M.
Na polskim rynku marka Forever 21 zadebiutowała we wrześniu 2016 roku i do dzisiaj otworzyła osiem salonów w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Łodzi. Franczyzobiorcą marki Forever 21 na teren Polski jest firma Teren Management Europe, która prowadzi tą sieć w oparciu o franczyzę także w Bułgarii, Czechach, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, na Słowacji, w Szwajcarii, Słowenii i na Węgrzech.
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i sprawdź która franczyza będzie dla Ciebie najkorzystniejsza.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji