W kolejnym wydaniu jak zawsze dużo do poczytania. Dla naszych Czytelników przygotowaliśmy wartościowe teksty, porady i wywiady.
Chcąc uruchomić własny biznes trzeba mieć dużo pieniędzy, by móc popełniać błędy i uczyć się na przysłowiowej „własnej skórze”. Ponadto nikt nie da nam gwarancji, że nasz pomysł podbije rynek, na którym chcemy działać. Do tego dochodzą sprawy urzędowe, gdzie w gąszczu przepisów można utonąć, sprawy organizacyjne, o których na starcie nie mamy jeszcze pojęcia… I tak można by wyliczać i udowadniać sobie, że ten ciepły etat nie jest wcale taki zły, do czasu, gdy po raz kolejny uświadomimy sobie, że chcemy czegoś innego.
Tylko jak się do tego zabrać, żeby zrobić to dobrze? Pytanie, które nurtuje większość ludzi, z którymi mamy do czynienia w naszej pracy konsultingowej. Szklana kula z pewnością by pomogła, ale to nie nasza broszka. To, co możemy podpowiedzieć to zdanie „ufaj, ale sprawdzaj”. Bo wbrew obiegowej opinii, że potrzeba dużo pieniędzy, własny biznes na licencji można uruchomić prawie za dosłowne 0 zł, ale… skoro w życiu nie ma nic za darmo, jeszcze bardziej nie jest to możliwe w biznesie. Niska kwota inwestycji w dany biznes to tylko jedna składowa, którą trzeba wpisać w nasz biznes plan. Do tego dochodzą inne koszty, o których potencjalny franczyzobiorca powinien być poinformowany przed podpisaniem umowy franczyzy. Dzięki temu obie strony będą zabezpieczone przed ewentualnymi pretensjami względem siebie.
Tym, którzy chcieliby porzucić pracę na etacie i wypłynąć na niełatwe wody prowadzenia własnej firmy, często z pomocą przychodzi franczyza. Dzięki niej mogą rozpocząć przygodę z własnym biznesem z wykorzystaniem wsparcia, wiedzy i marki franczyzodawcy. W raporcie numeru przedstawiamy 40 franczyz na które stać każdego. A w temacie numeru - regulacja franczyzy.
O roli franczyzodawcy i budowaniu własnej sieci opowiedział nam Stanisław Wołoch, właściciel sieci franczyzowej Quark.
Kogo sztuczna inteligencja pozbawi pracy?
Inwestycje OZE zyskują na popularności.
Co przeszkadza w otwarciu biznesu franczyzowego?
W najnowszym numerze nie zabrakło też rozmowy z przedsiębiorcami, którzy opowiadają, dlaczego zdecydowali się na działalność w ramach sieci franczyzowej i co z tego wyszło. Swoim doświadczeniem dzieli się franczyzobiorcy konceptów – Yasumi oraz Carrefour Express.
I tradycyjnie, baza sprawdzonych pomysłów na własny biznes na licencji!
Nowy numer magazynu Franczyza&Biznes dostępny w sieci Empik, InMedio, Relay, Ruch, Kolporter oraz w naszym e-sklepie.
Miłej lektury!
Redaktor Naczelna
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji