KOKU Sushi point – sposób na multifranczyzę

Data dodania: 11 września 2023
Kategoria:

Point, czyli lokal działający wyłącznie na rynku delivery, stanowi istotne wsparcie dla franczyzobiorców KOKU Sushi posiadających restauracje z salami konsumpcyjnymi. Jest to strategia szybkiego wzrostu biznesowego, umożliwiająca ekspansję na większe obszary miasta bez konieczności znacznych inwestycji w dodatkowy punkt z obsługą.

Początki KOKU Sushi Point

Koncept KOKU Sushi Point zrodził się w 2020 roku, będąc reakcją na pandemię i związane z nią ograniczenia dla restauracji. Punkty te, pozbawione sal i obsługi, specjalizowały się w realizacji zamówień na wynos oraz dostawie. Dzięki niższym kosztom inwestycyjnym, w porównaniu do tradycyjnych sushi barów, umożliwiły wejście w branżę gastronomiczną i efektywne rozwijanie sprzedaży. Ponadto, wspierały już istniejące placówki KOKU Sushi, które w obliczu wzmożonych obrotów podczas kwarantanny potrzebowały dodatkowej przestrzeni roboczej i zwiększenia swoich możliwości produkcyjnych.

W obecnej sytuacji stabilizacyjnej, bez restrykcji dla branży gastronomicznej, KOKU Sushi Point oferuje możliwość szybkiego rozwoju w ramach sieci i stania się multifranczyzobiorcą. Piotr Olechno, współwłaściciel sieci KOKU Sushi, zauważa, że mimo wzrostu popularności zamówień delivery, Polacy chętnie wracają do odwiedzania restauracji. Pomimo wyzwań gospodarczych i inflacji, ruch w lokalach nie maleje, co czyni inwestycję w punkty standardowe i premium bardzo perspektywiczną.

Połączenie restauracji z pointem - klucz do sukcesu

Doświadczenia franczyzobiorców sieci pokazują, że łączenie restauracji z pointem przynosi najlepsze wyniki, szczególnie w większych aglomeracjach miejskich. Takie połączenie umożliwia mieszkańcom bezpośrednie poznanie marki i jej atmosfery, a także korzystanie z opcji zamówienia sushi do domu. Dla właścicieli punktów to sposób na rozszerzenie działalności bez konieczności inwestycji w kolejne lokale, a wymagania dotyczące lokalizacji są mniej rygorystyczne niż w przypadku standardowych restauracji.

Opcje dla przyszłych franczyzobiorców

KOKU Sushi otwiera możliwość dołączenia do sieci poprzez model point, jednak pod pewnymi warunkami. Indywidualne podejście do każdego partnera i wspólna analiza rynku oraz potencjału lokalizacji decydują o zielonym świetle dla biznesu. Kluczowe jest zaangażowanie franczyzobiorcy, co może przekładać się na zadowalające obroty.

Aby otworzyć KOKU Sushi point, wymagana jest inwestycja około 40 tysięcy złotych, plus koszty remontu. Minimalne wymagania dotyczące powierzchni lokalu to 40 metrów kwadratowych, a optymalne lokalizacje to dzielnice biznesowe, osiedla, czy centra miast z dobrym dostępem komunikacyjnym.

Aktualnie sieć KOKU Sushi liczy 48 punktów na terenie Polski, co czyni ją największą siecią sushi barów w kraju.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 40 000 zł
  • Opłata wstępna: 25 000 zł
  • Opłata bieżąca: KOKU Sushi POINT – 2 000 zł netto; KOKU Sushi – 2 500zł netto; KOKU Sushi Premium – 3 000 zł netto
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design