Sieć szwedzkich sklepów odzieżowych rozwija się bardzo dynamicznie. Szykuje się ekspansja do nowych krajów i wprowadzanie na rynek kolejnych marek.
W tym roku marka wejdzie m.in. do Bośni i Hercegowiny, na Białoruś czy do Tunezji. Gwałtowny rozwój będzie skupiony głównie na rynkach wschodzących. 175 sklepów otwieranych przez spółkę H&M to flagowe salony marki, a 95 będzie pod szyldami innych, mniej znanych firm z jej portfolio: Monki, COS, Weekday, Afound, ARKET czy & Other Stories. COS czy & Other Stories to firmy z nieco wyższej półki niż H&M skierowane do fanek elegancji, podczas gdy ubrania Monki są dla młodych dziewczyn i wiążą się z silnym przekazem ideologicznym (prawa kobiet).
W czwartym kwartale 2018 roku H&M otworzył trzy nowe centra logistyczne: w Niemczech, Bolesławcu i Strykowie. Jednocześnie rozwija też kanał e-commerce i pracuje nad integracją sklepu on-line z fizycznymi oddziałami sieci. W tym roku sklep internetowy H&M pojawi się w Meksyku, a w Egipcie zostanie otwarty w formie franczyzy. W zeszłym roku pojawiły się internetowe wersje sklepów H&M w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Indiach i Kuwejcie, a także w Chinach na platformie Tmall. Sieć planuje na nadchodzące miesiące otwarcie kolejnych centrów logistycznych w Madrycie i pod Londynem.
W grudniu został też otwarty nowatorski salon marki w stolicy Wielkiej Brytanii. To odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, którzy zakupy mogą zrobić w sieci, a do sklepu wybiorą się tylko, jeśli będzie to dla nich ciekawe doświadczenie. Dlatego nowy butik ma kamienne podłogi, kute balustrady i dużo żywych roślin, a klienci mogą w nim przerobić ubrania czy zamówić dowolny haft w cenie ok. 15 złotych.
Szukasz sieci franczyzowej? Sprawdź franczyzy w naszym katalogu sieci.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji