Węcej sklepów z wyrobami medycznymi

Data dodania: 20 grudnia 2017
Kategoria:
Foto: Edyta Braszkowska, Sklepy Medyczne Samo Zdrowie

Właściciele sieci Sklepy Medyczne Samo Zdrowie chcą otworzyć kilkanaście nowych placówek partnerskich.

Edyta Braszkowska, rozwijająca franczyzową sieć sklepów oferujących wyroby medyczne w rozmowie z franczyzawpolsce.pl zaznacza, że mimo niepewnego początku tego roku, firma zrealizowała zakładane plany rozwoju.

Niepewność wynikała z planowanych zmian zasad refundacji wyrobów medycznych przez NFZ. Kilku naszych potencjalnych partnerów obawiało się podjąć wiążącą decyzję o otwarciu sklepu. My sami nie wiedzieliśmy co dalej będzie. Jednak, w połowie roku została podjęta decyzja, że nic się nie zmienia i otworzyliśmy dwie kolejne placówki franczyzowe – w województwie wielkopolskim, w Wilczynie oraz w dolnośląskim, w Jaworze. Sklepy radzą sobie już całkiem dobrze – opowiada Edyta Braszkowska.

Przypomnijmy, że w 2016 roku pojawiło się ryzyko regulacyjne, które mogło wywrócić funkcjonowanie rynku wyrobów medycznych do góry nogami. To ryzyko wiązało się z zapowiedzią Ministerstwa Zdrowia, dotyczącą zmiany finansowania i dystrybucji wyrobów medycznych.

Resort planował zmienić zasady finansowania wyrobów medycznych na wzór refundacji leków. Projekt ustawy, który został zaprezentowany w czerwcu ub. r., miał wejść w ekspresowym tempie w życie. Tak się jednak nie stało i do dzisiaj nie wiadomo, jakie będą jej ostateczne zapisy.

Ten trudniejszy czas sieć Sklepy Medyczne Samo Zdrowie wykorzystała na zwiększenie efektywności działających placówek.

Podnieśliśmy kwalifikacje franczyzobiorców i pracowników sklepów m.in. poprzez szkolenia. Nasze relacje bardzo się wzmocniły, sieć sklepów „Samo Zdrowie”, to świetna grupa życzliwych ludzi, która spełnia moje marzenie jakim jest profesjonalne i pełne empatii podejście do klienta. Z kolei, w lutym 2018 roku spotykamy się z całą grupą franczyzobiorców, aby wspólnie wprowadzić kilka nowych rozwiązań w naszych sklepach. Idziemy z duchem czasu i za potrzebą naszego klienta  – kontynuuje Edyta Braszkowska.

Wydatki większe, ale wciąż odstajemy

Mimo że NFZ sukcesywnie zwiększa wydatki na wyroby medyczne, Polska nadal znajduje się na dole tabeli pod względem środków przeznaczanych na ten cel na jednego pacjenta - wynika z opracowania Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Wyrobów Medycznych POLMED.

Od 2013 roku wzrost wydatków NFZ na wyroby medyczne sięga 52,2%. Jednak, Polska wciąż odstaje od większości krajów europejskich.

W przeliczeniu na jednego pacjenta NFZ planuje przeznaczyć w 2018 roku na wyroby medyczne 28 zł. Dla porównania - czeski odpowiednik NFZ w 2015 roku wydał na zaopatrzenie jednego pacjenta w takie wyroby 466 zł, na Słowacji ta kwota stanowiła w 2015 roku równowartość 150 zł.

Szczegółowe informacje o franczyzie Sklepy Medyczne Samo Zdrowie znajdują się w naszej bazie systemów sieciowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design