Dyskretna franczyza Biedronki

Data dodania: 16 lipca 2018
Kategoria:
Foto: Biedronka

Jak otworzyć franczyzową Biedronkę? Zgłosić się do centrali sieci albo czekać, aż sama zaproponuje współpracę. Firma nie afiszuje się z franczyzą, rekrutując franczyzobiorców po cichu.

Grupa Jerónimo Martins, rozwijająca w Polsce sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe, nie ma powodu do narzekania. W 2017 roku wszystkie jej spółki zaliczyły wzrost. Firma zapewniła też, że jest gotowa na zmiany związane z zakazem handlu w niedziele. Mimo ciągłej presji rynkowej grupa zrealizowała swoje cele i po raz kolejny osiągnęła dobre wyniki. Sprzedaż całej grupy wzrosła o 11,3% w porównaniu do 2016 roku (sprzedaż Biedronki wzrosła o 10,4%). Wynik EBIDTA dla całej grupy wyniósł 922 mln euro. To wzrost o 7% w porównaniu do 2016 roku.

Jak podkreśla właściciel Biedronki, za dobre wyniki odpowiedzialne jest inwestowanie w ludzi i dbanie o ich komfort pracy. Od 1 stycznia 2018 roku sieć zaoferowała kolejne podwyżki swoim pracownikom. W oficjalnych komunikatach spółki, nie znajdziemy jednak ani jednej wzmianki o franczyzowej sieci Biedronki. Z pytaniem dlaczego tak jest, zwróciliśmy się do jej właściciela.

Sieć Biedronka liczy ok. 2820 sklepów zlokalizowanych w ponad 1 tys. miejscowości w całej Polsce. Obecnie w jej ramach w modelu partnerskim działa zaledwie nieco ponad 60 sklepów, co stanowi około 2% wszystkich placówek – odpowiada biuro prasowe Jerónimo Martins Polska.

Czyli franczyza Biedronki jednak istnieje.

Franczyza Biedronki dla drobnych sklepikarzy

Jak wynika z przekazanej nam informacji, projekt związany z rozwojem placówek partnerskich w sieci Biedronka jest prowadzony od kilku lat . Franczyza Biedronki funkcjonuje głównie w mniejszych miejscowościach o liczbie mieszkańców do kilku tysięcy. Należy zaznaczyć jednak, że spółka realizuje go jako uzupełnienie głównej działalności sieci, opartej na sklepach własnych. Tego typu działalność to bardziej ajencja, niż klasyczna franczyza. Właściciele partnerskich sklepów Biedronki umawiają się na stałe wynagrodzenie uwzględniające obroty sklepu, mając zapewnione zatowarowanie. Na podobnej zasadzie działają m.in. właściciele sklepów Żabka.

Nasza oferta franczyzowa skierowana jest głównie do małych przedsiębiorców, mających już doświadczenie w prowadzeniu sklepów spożywczych. Potencjalni partnerzy kierują swoje zgłoszenia do zespołu ekspansji albo za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta. Jednocześnie nasi pracownicy odpowiedzialni za rozwój sieci docierają z ofertą współpracy bezpośrednio do wybranych podmiotów – wyjaśnia biuro prasowe firmy w odpowiedzi na pytanie jak wygląda franczyza Biedronki.

Dzięki przystąpieniu do programu placówek partnerskich, franczyzobiorcy Biedronki mają możliwość prowadzenia w ramach własnej działalności gospodarczej sklepu pod marką Biedronka w takich samych standardach operacyjnych, logistycznych i marketingowych, jak własne sklepy sieci. Otrzymują od Biedronki pełne wsparcie przy organizacji, rekrutacji i szkoleniach personelu oraz w codziennym zarządzaniu swoim sklepem.

Zapewniamy również wyposażenie i oznakowanie zewnętrzne dla nowo otwieranych placówek. Po naszej stronie pozostaje także realizacja dostaw towarów, dzięki czemu oferta produktów w sklepach partnerskich jest analogiczna do tej w pozostałych placówkach – zapewnia spółka.

Nie tylko franczyza jest rozwijana po cichu

Właściciel popularnych dyskontów rozwija też sieć sklepów wyprzedażowych. Prowadzi kilka outletów pod nazwą Towaroteka, w których wyprzedaje nadwyżki magazynowe oraz to, co zostaje po akcjach promocyjnych. Towaroteki są otwierane w mniejszych miejscowościach. Dlatego mieszkańcy dużych miast mogą nawet nie wiedzieć o istnieniu tej sieci należącej do znanego rynkowego gracza. Na początku tego roku wyprzedażową Biedronkę otwarto m.in. we Włocławku. Jak podaje grupa Jerónimo Martins, Towaroteki są rozwiązaniem tymczasowym. Dla firmy to dodatkowy sposób na wykorzystanie wolnej powierzchni sprzedażowej. W outletowych Biedronkach można kupić m.in. drobny sprzęt AGD, meble, akcesoria, produkty dla dzieci, wybrane artykuły kosmetyczne i chemii gospodarczej, a także produkty dla zwierząt.

Różnica między dyskontem a marketem zniknie

Przypomnijmy, że założycielem sieci sklepów Biedronka był polski przedsiębiorca Mariusz Świtalski, właściciel Elektromisu. Pierwszy sklep pod tym szyldem otwarto w Poznaniu w 1995 roku. Dwa lata później Jerónimo Martins odkupiło od Elektromisu 210 sklepów Biedronka i rozpoczęło szeroko zakrojoną ekspansję. W 2008 doszło do przejęcia ponad 120 sklepów niemieckiej sieci Plus oraz przekształcenie ich w kolejne sklepy sieci Biedronka. Od 2014 roku Biedronka rozszerza asortyment, odchodząc od dotychczasowego modelu biznesowego jako sieci dyskontowej. Jest to ważny element strategii firmy ogłoszonej w sierpniu 2011 roku przez prezesa grupy Jerónimo Martins, Alexandre Soares dos Santos, który zapowiedział, że w ciągu najbliższych kilku lat zniknie różnica pomiędzy supermarketem a dyskontem. Jak się kształtuje polityka cenowa grupy?

Niskie ceny produktów możliwe są dzięki własnemu systemowi dystrybucji. Minimalizuje to koszty transportu i zapewnia świeżość i jakość produktów. Ponadto, większość produktów oferowanych przez sieć jest wytwarzana specjalnie dla tej sieci i sprzedawana pod marką własną. Duża ilość kupowanego towaru pomaga w uzyskaniu niższej ceny.

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design