Więcej lokali typu express, relokacje wybranych restauracji oraz wdrożenie projektu franczyzy konwersyjnej dedykowanego istniejącym restauracjom – to tylko niektóre z działań podejmowanych przez największą sieć pizzerii w reakcji na rynkowe wyzwania.
Da Grasso to jedna z najdłużej działających i jednocześnie największa sieć pizzerii na polskim rynku, licząca blisko 200 placówek. W ubiegłym roku w ramach sieci rozpoczęło działalność 17 nowych placówek, najwięcej na południu kraju. Wśród nowo otwartych lokali znalazła się jedna placówka sezonowa oraz pierwsza placówka otwarta w ramach projektu franczyzy konwersyjnej.
– Zaprosiliśmy do współpracy restauratora, dla którego przystąpienie do sieci Da Grasso było szansą na rozwój jego biznesu. Po prawie ośmiu miesiącach współpracy franczyzobiorca podjął decyzję o otwarciu nowego i większego lokalu pod szyldem Da Grasso – mówi Magdalena Parfianowicz z Da Grasso.
Godny odnotowania jest także rosnący udział najmłodszego z formatów Da Grasso, lokali express z ofertą sprzedaży dań na wynos oraz z dostawą. Koncept charakteryzuje się stosunkowo niską wartością inwestycji i niewielkim metrażem (ok. 70-80 mkw.).
– Rok 2021 to transformacja dla całego sektora gastronomicznego, to rok szybkiego reagowania na zmiany – mówi Parfianowicz. – Obserwujemy zmieniające się trendy na rynku gastronomicznym, widzimy pojawiające się wyzwania związane ze zmianami wartości wśród niektórych grup społecznych i definiowaniem nowych potrzeb konsumentów. Kierując się powyższymi obserwacjami, dokonaliśmy relokalizacji czterech placówek Da Grasso, przenosząc je w bardziej atrakcyjne miejsca – dodaje.
Plan Da Grasso na najbliższy rok to pozyskanie kolejnych partnerów biznesowych, z którymi marka będzie rozwijać sieć.
– Chcemy, żeby partnerzy franczyzowi Da Grasso podchodzili do wspólnego biznesu z pasją i zaangażowaniem. Nie oczekujemy doświadczenia w branży gastronomicznej. Otrzymując sprawdzony model biznesowy i odpowiedni program szkoleniowy, nasi franczyzobiorcy mogą mieć pewność, że będą dobrze przygotowani do prowadzenia pizzerii Da Grasso – mówi Magdalena Parfianowicz, podkreślając, że partnerzy w ramach współpracy franczyzowej, oprócz know-how i szkoleń, otrzymują także m.in. rozwiązania e-commerce, działania marketingowe uszyte na miarę potrzeb każdego lokalu, a także zakupy centralne zapewniające pełne zaopatrzenie.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji