Obroty supermarketów Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły w 2021 roku ponad 5,5 mld zł. Sieć zakończyła proces restrukturyzacji i zapowiada dalszy rozwój.
– Zmierzamy w kierunku połączenia środowisk cyfrowych, czyli strony www, usługi Drive, umożliwiającej odbiór zakupów zamówionych online o dowolnej porze dnia w specjalnie wyznaczonej do tego strefie oraz aplikacji mobilnej, by zaoferować klientom spójne doświadczenie zakupowe. Jednocześnie trwają także prace nad programem lojalnościowym, którego uruchomienie planujemy na ten rok – zapowiada Krzysztof Gapys, Członek Dyrekcji Grupy Muszkieterów, właściciel 3 sklepów Intermarché w Śremie i Gostyniu oraz 4 stacji paliw Intermarché.
Jak podkreśla Gapys, w 2021 roku sieci udało się zrealizować większość celów, w tym przede wszystkim zakończyć trwający od 2018 roku proces restrukturyzacji. Rozpoczęte zostały też przygotowania do wdrożenia nowej platformy e-commerce, wprowadzono usługę Drive w kolejnych lokalizacjach, prowadzono również prace nad udoskonaleniem aplikacji, którą pobrało już ponad 300 tys. osób.
Podejmowane działania i wprowadzane ulepszenia nie pozostały bez wpływu na wyniki sieci. Jej obroty urosły z 4,91 mld zł w 2020 roku do ponad 5,5 mld zł w 2021 roku.
A jak przedstawiają się perspektywy na rok bieżący?
– Jednym z najważniejszych czynników wpływających na rynek sklepów spożywczych jest inflacja. Grupa Muszkieterów podejmuje wiele działań mających załagodzić skutki inflacji, a w naszych rozmowach z dostawcami dążymy do tego, aby tak długo jak to możliwe utrzymywać ceny na stałym poziomie – mówi Krzysztof Gapys. – Dodatkowo, stale wzmacnia się segment dyskontów oferujących ograniczony asortyment w zamian za obietnicę najniższej ceny. Taka sytuacja tworzy nowe szanse dla supermarketów, by spełnić oczekiwania polskich konsumentów, którzy potrzebują również szerokiego wyboru artykułów. W związku z rosnącymi cenami coraz mniej osób będzie też odwiedzać restauracje na rzecz przygotowywania posiłków w domu. Jest to szansa dla supermarketów, gdzie klienci mogą zaopatrzyć się zarówno w niezbędne produkty, jak i dania gotowe – uważa Gapys, dodając, że największym uznaniem cieszyć się będą produkty marek własnych z uwagi na najlepszy stosunek jakości do ceny. W sieci Intermarché dostępnych jest ok. 1300 takich artykułów, z czego większość realizowana jest przez polskich dostawców.
W tym roku na rynku będzie widoczna także postępująca konsolidacja, która z jednej strony stanowi oczywiście zagrożenie dla części sklepów, jednak z drugiej otwiera też wiele możliwości, w tym dla Grupy Muszkieterów. – Nasza przewaga to oferta skutecznego wsparcia zakupowego, logistycznego oraz marketingowego dla przedsiębiorców, którzy chcą oprzeć swój biznes na znanej marce, zachowując jednocześnie dużą niezależność biznesową – podkreśla Krzysztof Gapys.
Sieć supermarketów Intermarché jest częścią Grupy Muszkieterów, zrzeszenia blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających nie tylko sklepami Intermarché, ale również marketami typu „dom i ogród” pod marką Bricomarché.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji