Brytyjska sieć rozważa różne warianty, które mają usprawnić całą sieć i podnieść wyniki sprzedaży.
Spekulacje na temat Tesco w Polsce toczą się już od kilku miesięcy, ale już w 2015 roku centrala firmy myślała o wycofaniu się z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Powodem tego były złe wyniki finansowe firmy, które niestety rok rocznie się pogarszały. W ubiegłym roku strata ta wyniosła w naszym kraju 11 mln funtów (ok. 54 mln zł).
Z relacji agencji Bloomberg według osób zaznajomionych z sytuacją, Tesco Plc rozważa sprzedaż polskiego oddziału firmy, ponieważ największy detalista w Wielkiej Brytanii koncentruje się na operacjach krajowych i bardziej obiecujących rynkach zagranicznych. Zdaniem osób, które poprosiły o nieujawnianie tożsamości, Spółka rozpoczęła przegląd polskiego oddziału i choć obrady są na wczesnym etapie, firma może podjąć decyzję o rezygnacji ze sprzedaży.
Tesco ograniczyło swoją obecność za granicą w ostatnich latach, wycofując się ze Stanów Zjednoczonych w 2013 roku i Korei Południowej dwa lata później. W 2016 r. sprzedano większość udziałów w tureckiej sieci Kipa.
Tesco Polska zamknęło w zeszłym roku 62 sklepy i zaczęło zmniejszać swoje największe sklepy , pomagając osiągnąć niewielki zysk w drugiej połowie ubiegłego roku.
W Europie Środkowej Słowacja, Węgry i Czechy osiągnęły lepsze wyniki niż Polska. Ogólnie sprzedaż w regionie spadła w ubiegłym roku o 2,3%.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji