Subway sprawdza możliwość sprzedaży firmy. Wycena kanapkowej sieci może przekroczyć 10 miliardów dolarów.
Jak donosi Wall Street Journal, według osób zaznajomionych z sytuacją, sieć Sandwich Subway zatrudniła doradców w celu zbadania możliwości sprzedaży firmy. Oczekuje się, że proces, który jest na wczesnym etapie, przyciągnie potencjalnych nabywców branżowych oraz firmy private equity. Wycena firmę może wynieść ponad 10 miliardów dolarów. Możliwe jest też jednak, że nie dojdzie do sprzedaży ani innej transakcji.
Jako firma prywatna nie komentujemy struktury własnościowe i planów biznesowych – poinformował Subway. - Nadal koncentrujemy się na rozwijaniu marki poprzez naszą transformacyjną podróż, aby pomóc naszym franczyzobiorcom odnosić sukcesy i przynosić zyski.
Znakiem rozpoznawczym firmy są długie kanapki i restauracje szybkiej obsługi. Od ponad pięciu dekad firma jest własnością dwóch rodzin założycieli.
Według branżowej firmy badawczej Technomic około 21 000 lokali Subway w USA osiągnęło w 2021 roku sprzedaż w wysokości 9,4 miliarda dolarów. Stanowi to wzrost o 13% w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2021 roku sieć miała około 37 000 lokali na całym świecie. Była też największą siecią restauracji pod względem liczby lokali w USA.
Subway przez wiele dziesięcioleci był prowadzony przez nieżyjącego już współzałożyciela Freda DeLuca, zanim zdiagnozowano u niego białaczkę. Po jego śmierci stery firmy przejęła jego siostra Suzanne Greco (przeszła na emeryturę w 2018 r.). Peter Buck, który pożyczył DeLuce 1000 dolarów na otwarcie pierwszego lokalu z kanapkami w Bridgeport w stanie Connecticut w 1965 r., zmarł w 2021 r.
Zobacz także: Siła sandwicza
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji