Lagardère Travel Retail przejęło zarządzanie siecią kawiarni Costa Coffee w Polsce oraz na Łotwie, obejmując kontrolę nad 131 lokalami w Polsce i 11 na Łotwie. To rozszerzenie wieloletniej współpracy z brytyjską siecią należącą do The Coca-Cola Company ma na celu wzmocnienie pozycji firmy na rynku Foodservice.
Przejęcie kawiarni Costa Coffee przez Lagardère Travel Retail stanowi istotny element rozwoju firmy w Polsce, oferując jej szersze możliwości ekspansji w segmentach rynku, takich jak centra handlowe, ulice czy dworce. Dla Costa Coffee to kamień milowy w strategicznym partnerstwie z Lagardère, kluczowy dla planów rozwoju w Europie.
Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail Polska, podkreśla znaczenie tego przejęcia dla portfolio marki w Polsce, a także rozwój Costa Coffee jako kluczowej marki kawiarnianej w ofercie firmy.
Współpraca Lagardère Travel Retail z Costa Coffee rozpoczęła się w 2008 roku w Czechach, gdzie firma obsługuje obecnie 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatów Costa Express. Umowa z Costa Coffee potwierdza zaufanie do operacyjnej doskonałości Lagardère oraz jej zdolności do umacniania pozycji marki kawiarnianej w Polsce.
Gordon Mowat, dyrektor zarządzający Costa Coffee EMENA, wskazuje na wspólną wizję i wartości z Lagardère Travel Retail oraz skupienie na zespole i konsumentach jako klucz do sukcesu. Podkreśla, że bliska współpraca w okresie przejściowym zapewni płynną komunikację i komfortową zmianę dla pracowników, współpracowników, dostawców i klientów.
Dzięki przejęciu sieci kawiarni Costa Coffee, Lagardère Travel Retail znacznie zwiększa swoją obecność w segmencie Foodservice w Polsce i debiutuje na rynku łotewskim. To krok w kierunku realizacji strategicznych ambicji Grupy, dążącej do bycia liderem w obszarze Foodservice w Europie. Firma pod koniec 2022 roku przejęła również Marché International, globalną firmę cateringową.
Mélanie Guildou, EVP Foodservice & CSR w Lagardère Travel Retail, podkreśla znaczenie partnerstwa z siecią Costa Coffee oraz Coca-Cola, wskazując na wspólne ambicje w segmencie kawiarnianym i plany rozwoju współpracy w Europie oraz poszukiwania nowych możliwości na innych kontynentach. Przejęcia Costa Coffee i Marché International są dowodem zaangażowania Lagardère w rozwijanie swojej sieci i ekspertyzy w obszarze Foodservice.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji