Lagardère Travel Retail i brytyjska sieć kawiarni Costa Coffee, należąca do grupy Coca-Cola, ogłosiły ważną umowę. Lagardère Travel Retail przejmie zarządzanie 145 kawiarniami Costa Coffee w Polsce i na Łotwie.
To przełomowy moment w strategicznym partnerstwie między Costa Coffee a Lagardère Travel Retail w Europie. Przekazanie zarządzania wybranymi kawiarniami to wyraz zaufania Costa Coffee do biznesowej doskonałości Lagardère Travel Retail i ich zdolności do umacniania pozycji marki Costa Coffee na polskim i łotewskim rynku.
Dla Lagardère Travel Retail to pierwsza bezpośrednia kontrola nad siecią Costa Coffee w Polsce, lecz relacje firm sięgają 2008 roku, kiedy to rozpoczęła się ich współpraca w Czechach, gdzie Lagardere Travel Retail zarządza 60 kawiarniami Costa Coffee i 60 automatami Costa Express.
To partnerstwo pokazuje ambicję obu stron do szybkiego rozwoju marki Costa w Polsce, z wykorzystaniem lokalnego partnera podzielającego wizję rozwoju marki, jej wartości i posiadającego doświadczenie w prowadzeniu sklepów detalicznych, otwieraniu nowych lokalizacji i tworzeniu miejsc pracy. Lagardère Travel Retail wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku kawiarni, wcześniej działając poprzez sieć So! Coffee.
Zgodnie z umową, Lagardère Travel Retail przejmie kontrolę nad kawiarniami Costa Coffee po ostatecznym zatwierdzeniu przez właściwe organy antymonopolowe.
Gordon Mowat, Dyrektor Zarządzający Costa Coffee EMENA, podkreślił: „To ekscytujący krok dla Costa Polska i Lagardère Travel Retail. Kawiarnie Costa Coffee są kluczowe dla naszej marki w Polsce i na Łotwie. Pragniemy kontynuować rozwój marki Costa Coffee i zapewnić płynne przejęcie kawiarni. Skupimy się na marce i innowacjach, będąc przekonanymi, że Lagardère Travel Retail jest odpowiednim partnerem do dalszego rozwoju w Polsce i na Łotwie."
Maciej Gajkowski, Dyrektor Zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail, powiedział: „Integracja Costa Coffee w Polsce i na Łotwie to kolejny ważny etap naszych relacji. Nasza obecność i doświadczenie w Polsce były kluczowe dla tej decyzji. To pozwoli nam podwoić działalność w segmencie Foodservice i zwiększyć nasze możliwości rozwoju w sektorze Travel Retail na Łotwie."
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji