Caterina otwiera się na rozwój w mniejszych miastach

Data dodania: 20 grudnia 2021
Kategoria:

Luksusowa marka odzieży dla kobiet do tej pory uruchamiała salony firmowe tylko w dużych miastach. Po latach rozwoju sieci zauważa potencjał także w miejscowościach liczących do 100 tys. mieszkańców.

Caterina to polska marka odzieżowa z segmentu premium, której oferta kierowana jest do kobiet. W 2021 roku pod szyldem Caterina rozpoczęły działalność dwa nowe salony (oba partnerskie), żaden nie został zamknięty.

Odnotowujemy ciągły wzrost sprzedaży w porównaniu do 2020 roku. Udaje nam się także osiągać wzrosty wobec 2019 roku, jeśli mówimy o miesiącach porównywalnych – mówi Joanna Rogowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w sieci Caterina.

Większość salonów Caterina zlokalizowana jest w miastach wojewódzkich, aczkolwiek kilka punktów znajduje się także w niedużych miejscowościach. Caterina nie wyklucza dalszych otwarć poza metropoliami.

Wychodząc naprzeciw zmieniającym się po pandemii nawykom konsumenckim, zmieniliśmy też nieco nasze oczekiwania, ponieważ jesteśmy otwarci też na powstawanie naszych salonów w mniejszych miastach. Do tej pory skupialiśmy się na takich, które liczą powyżej 100 tysięcy mieszkańców, ale widzimy, że odbiorcy dla naszego biznesu są też i w tych mniejszych – mówi Joanna Rogowicz, dodając, że firma najbardziej jest w tej chwili zainteresowana rozwojem sieci w północnej części Polski, z naciskiem na Pomorze.

Obecnie sieć liczy 19 salonów, w tym 8 franczyzowych. Od swoich partnerów wymaga przede wszystkim posiadania lokalu lub tytułu prawnego do lokalu, a także przystosowania go do najnowszego konceptu.

Ze względu warunki pandemii jesteśmy obecnie bardziej elastyczni na szukanie rozwiązań, tak by dla franczyzobiorcy ta inwestycja była jak najmniejsza i zwróciła się jak najszybciej – podkreśla Rogowicz.

Koszty dostosowania lokalu zależą głównie od stanu i miejsca, w jakim się on znajduje. Dostosowanie lokalu w stanie deweloperskim w centrum handlowym będzie się wiązało z dużo wyższym nakładem niż kosmetyczny remont lokalu, który już funkcjonował. Z kolei w przypadku lokali przy ulicach handlowych na ostateczny koszt inwestycji wpływ ma jego stan, ale też np. fakt, czy znajduje się pod opieką konserwatora zabytków. Jak zapewnia Joanna Rogowicz, sieć Caterina chętnie angażuje się we wspieranie swoich franczyzobiorców i już na etapie poszukiwania lokalu służy wsparciem i doświadczeniem.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design