Zakupy a emocje

Data dodania: 11 sierpnia 2021
Kategoria:

Zakupy stanowią codzienną rutynę dla większości z nas, w trakcie której stykamy się z licznymi, bardziej lub mniej rozpoznawalnymi markami i usługodawcami. Często wybieramy te same marki, niejako odruchowo. Co sprawia, że preferujemy konkretne brandy i jakie czynniki to determinują?

Okazuje się, że emocje i przywiązanie do danej marki mają decydujący wpływ na nasze wybory zakupowe. Badania przeprowadzone przez Deloitte pt. "From disparate signals to transformative action" pokazują, że emocjonalne przywiązanie do marki jest kluczowym czynnikiem podczas zakupów dla 80% konsumentów, a 62% respondentów twierdzi, że utrzymuje „relację” z ulubionymi brandami.

Budowanie relacji między marką a konsumentem

– Relacja między konsumentem a marką odgrywa kluczową rolę w strategii sprzedażowej, gdyż bezpośrednio wpływa na zadowolenie klientów. Jako producenci stajemy przed wyzwaniem tworzenia coraz atrakcyjniejszych ofert, które zaspokoją potrzeby konsumentów – mówi Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.

Klienci często kupują produkty, aby polepszyć swój nastrój. To sprawia, że wybór konkretnego produktu czy usługi nie zawsze jest podyktowany najlepszą ceną czy innym bonusem. To emocje powodują, że niektóre decyzje zakupowe są impulsywne, a nie oparte na racjonalnym wyborze.

Klucz do sukcesu marki

Jak marka może stać się popularna i rozpoznawalna? Co składa się na siłę największych brandów? Oprócz emocji, ważne jest tworzenie pozytywnych skojarzeń i dopasowywanie strategii komunikacji do docelowej grupy odbiorców. Różne grupy wiekowe wymagają różnych sposobów komunikacji. Istotna jest również cała identyfikacja wizualna marki, włącznie z logo, kolorystyką, symbolami i estetyką produktów, co wpływa na wizerunek firmy w oczach klientów.

Lojalność i zaufanie kluczem do sukcesu

W obecnym świecie rynku, pełnym różnorodnych marek, firmy z największym uznaniem nie mogą spocząć na laurach. Muszą stale rozwijać swoją ofertę i pracować nad wizerunkiem, aby utrzymać swoją pozycję lidera.

– Jeśli marka chce nie tylko przetrwać na rynku, ale i zyskać ciągłe zaufanie, potrzebuje nieustannej pracy i uwagi na potrzeby konsumentów. Oznacza to bycie na bieżąco z ciągłymi zmianami i nowymi trendami, aby utrzymać wysokie standardy i odpowiadać na preferencje jak największej liczby klientów – mówi Stephane Tikhomiroff.

Klient, który nawiązał więź z marką, staje się nie tylko regularnym generatorem zysku, ale i zaangażowanym odbiorcą. Dlatego firmy tak bardzo starają się o pozyskanie stałych klientów. Budowanie długoterminowych, partnerskich relacji z konsumentem polega na odpowiedzialnym i efektywnym odpowiadaniu na jego potrzeby. Coraz więcej firm kładzie nacisk na personalizację i uwzględnianie indywidualnych preferencji konsumentów, aby dostarczać im jak najbardziej dopasowane produkty i usługi.

Wybór konkretnej marki zależy od wielu czynników, ale przede wszystkim od pozytywnych emocji i skojarzeń. Do ich zbudowania potrzebny jest dialog z konsumentem, budujący zaufanie odpowiedź na jego potrzeby oraz tworzenie wizerunku unikatowej marki, wyróżniającej się na tle konkurencji.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design