Kawa coraz częściej z lodziarni

Data dodania: 12 sierpnia 2021
Kategoria:

Odsetek Polaków pijących kawę poza domem powrócił do poziomu sprzed pandemii, osiągając obecnie 49%. Po trudniejszym pandemicznym roku, Polacy wrócili do konsumpcji kawy w przestrzeni publicznej – stwierdza najnowsze badanie Café Monitor przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia.

W 2020 roku, podczas pandemii, odsetek osób pijących kawę poza domem był niższy w porównaniu do lat poprzednich. W 2021 roku nastąpiła zmiana – już połowa ankietowanych przyznała, że w ciągu ostatnich 30 dni piła kawę poza domem.

Jakie są najpopularniejsze miejsca spożywania kawy poza domem?

Największy wzrost popularności odnotowały lodziarnie i lodziarnio-kawiarnie (+13 p.p.), sieciowe kawiarnie (+5 p.p. z 24% do 29%) oraz nie sieciowe kawiarnie (+5 p.p. z 21% do 26%). Nadal najczęściej kawę spożywa się na stacjach paliw, choć widać spadek popularności tego miejsca o 5 p.p. w stosunku do lat ubiegłych.

Zauważalny jest również wzrost popularności spożywania kawy w sklepach spożywczych, gdzie 30% ankietowanych przyznało, że pije tam kawę, co stanowi wzrost o 3 p.p. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jaki rodzaj kawy jest najpopularniejszy?

Najczęściej wybieranymi rodzajami kawy są latte i espresso (po 28% wskazań). 71% respondentów dodaje mleko do kawy, z czego 59% wybiera klasyczne mleko z laktozą, a 12% – mleko bez laktozy.

Ciekawym zjawiskiem jest rosnąca popularność zamawiania kawy z dostawą do domu. Niemal co piąty ankietowany w ciągu ostatniego roku skorzystał z tej opcji, najczęściej za pośrednictwem aplikacji Pyszne.pl.

Natalia Sieroń, badaczka z ARC Rynek i Opinia, zauważa zmieniające się zwyczaje związane z konsumpcją kawy. Zwraca uwagę na rosnącą popularność lodziarni oferujących kawę oraz na nowość, jaką jest zamawianie kawy z dostawą. Choć trudno przewidzieć, czy to zjawisko utrzyma się na dłuższą metę, rozwój opcji zamawiania kawy przez aplikacje oraz poszerzanie oferty kawiarni o dodatkowe przekąski przyczyniają się do popularności tej usługi. Sieroń podkreśla wartość długoterminowego obserwowania tych trendów.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design