Żabka miała 16 mld zł przychodu w 2022 roku

Data dodania: 3 sierpnia 2023
Kategoria:
Żabka sprzedaje akcje

Przychody ze sprzedaży Grupy Żabka w 2022 roku wyniosły 16 mld zł i były o 28 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Franczyzodawca sieci sklepów Żabka, a także właściciel serwisów Maczfit i Dietly oraz sklepów Jush! i Delio osiągnął zysk netto w wysokości ponad 384,21 mln zł, który był o 24 proc. niższy niż rok wcześniej.

Natomiast sama spółka Żabka Polska, która odpowiada za przeważającą część biznesu Grupy, miała 15,75 mld zł przychodu i 418,91 mln zł zysku. Przychody spółki były o 27 proc. wyższe niż rok wcześniej a zysk netto niższy o ponad 19 proc.

W strukturze sprzedaży Grupy Żabka 97,8 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży franczyzowej, która obejmuje całość opłat od franczyzobiorców, przychody ze sprzedaży towarów oraz przychody z tytułu podnajmu franczyzobiorcom powierzchni sklepowej wraz z wyposażeniem. Jak podaje Grupa wzrost przychodów wynika, między innymi, ze wzrostu ilości sklepów o 13 proc. oraz wzrostu przychodów na franczyzobiorcę / sklep (wzrost sprzedaży w ujęciu LfL wyniósł 17 proc.). Póki co sprzedaż własna w sklepach Nano i przychody z e-commerce stanowią tylko dodatek.

W ubiegłym roku uruchomiono 1 131 nowych sklepów Żabka, a zlikwidowano 64. W efekcie sieć powiększyła się o 1 067 nowych sklepów i na koniec 2022 roku liczyła 9 021 placówek prowadzonych przez 7 830 franczyzobioców.

W tym roku firma także chce uruchomić ponad 1 tys. nowych sklepów. Na razie ma ich 9670, co oznacza, że od początku roku otwarto blisko 650 sklepów.

Obecnie okres zwrotu nakładów na uruchomienie sklepu wynosi 22 miesiące. Jak podaje firma wzrost kosztów rozbudowy sieci został w znacznym stopniu skompensowany wysoką dynamiką wzrostu sprzedaży do klientów końcowych.

W 2022 roku odsetek franczyzobiorców współpracujących z Żabką przez ostatnie 36 miesięcy wyniósł 65 proc. Do 2025 roku spółka ma zamiar zwiększyć ten wskaźnik do 70 proc.

Ze statystyk spółki wynika, że codziennie z jej sieci sklepów 3,6 mln klientów, a 15 mln Polaków ma do Żabki nie więcej niż 500 metrów.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: ok. 5000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design