W dyskontach zakupy spożywcze robi 70% Polaków. Małe sklepy wybiera tylko 1 na 10 osób

Data dodania: 18 października 2021
Kategoria:

Badanie CBRE ujawnia, że 70% konsumentów preferuje dyskonty do zakupów spożywczych. Tylko 14% wybiera duże super- lub hipermarkety, a 12% decyduje się na małe sklepy osiedlowe.

Ponad 80% ankietowanych przyznaje, że odległość sklepu od domu ma znaczący wpływ na ich decyzje zakupowe. Eksperci CBRE zauważają dynamiczne zmiany na rynku handlu spożywczego, szczególnie widoczne podczas pandemii.

Różnorodność formatów sklepów spożywczych

Klienci mają do wyboru wiele rodzajów sklepów spożywczych, od „convenience” po hipermarkety i specjalistyczne sklepy ekologiczne. Zmiany rynkowe obejmują przejęcia, poszukiwanie nowych formatów i rozwój strategii „omnichannel”.

Rozwój sieci i zmiany w centrach handlowych

Magdalena Frątczak z CBRE zwraca uwagę na rozwój sieci convenience oraz ekologiczne rozwiązania. Zmniejsza się powierzchnia sklepów w dużych centrach, natomiast rośnie w parkach handlowych.

Mimo zmian na rynku, 70% konsumentów nadal wybiera dyskonty, szczególnie w małych miastach. 14% konsumentów robi zakupy w dużych marketach, a 12% w małych sklepach osiedlowych.

Zakupy spożywcze w bliskiej odległości

82% konsumentów uważa, że bliskość sklepu do domu jest ważna, niezależnie od preferowanego formatu sklepu. W pandemii ten trend wzrósł, a rozwijają się sieci małych sklepów i parków handlowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design