Jedzenie „z okienka” – biznes odporny na kryzys

Data dodania: 19 października 2021
Kategoria:

Sieci Western Chicken i Western Tortilla oferują przede wszystkim dania na wynos i w dostawie. Dzięki temu koszty inwestycji w te fast foodowe koncepty są stosunkowo niskie i mogą one bezpiecznie funkcjonować niezależnie od obostrzeń związanych z pandemią.

Firma Wojtex, znana konceptów gastronomicznych bazujących na pizzy, takich jak Biesiadowo, Speedy Romano czy Amori Pomodori, rozwija także z powodzeniem sieci fast food. Western Tortilla liczy obecnie 10 placówek franczyzowych, zaś Western Chicken – trzy.

– Marki gastronomiczne funkcjonujące w formie fast food oraz bazujące na kanałach sprzedaży delivery, w dobie epidemii swoją działalnością doskonale wpisują się w sytuację na rynku. Klienci przez cały rok korzystają z oferty okienek podawczych oraz oferty menu na wynos. Potencjalni franczyzobiorcy zauważają w koncepcie Western Chicken ogromny potencjał inwestycyjny – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex.

Oferta marki Western Tortilla również dostosowana jest do klienta preferującego jedzenie na wynos. – Potencjalni franczyzobiorcy wybierają biznesy „odporne na covid”. Chcą zainwestować pieniądze w dochodowe koncepty niezależnie od sytuacji na rynku. Takim rozwiązaniem jest właśnie Western Tortilla. Franczyzobiorca może wybrać koncept w formie przyczepy gastronomicznej lub okienka podawczego. W tym przypadku biznes gastronomiczny jest opłacalny niezależnie od sytuacji epidemiologicznej – podkreśla Goduński.

W związku ze zwiększeniem dostaw oraz oferty z odbiorem własnym firma wprowadziła pełną ofertę opakowań oraz sztućców w wersji eko. Franczyzobiorca, który chce uruchomić lokal pod marką Western Chicken, powinien dysponować kwotą od 54 tys. zł, zaś w przypadku konceptu Western Tortilla – od 44 tys. zł.

– Wraz ze zmieniającymi się warunkami rynkowymi zmieniły się także warunki franczyzowe. Wzrost cen materiałów budowlanych oraz usług wpłynęły na zmianę kosztów inwestycji przy dalszym założeniu, że nasze franczyzy są najtańszymi konceptami na rynku – podkreśla Wojciech Goduński.

Lokalizacje, które najlepiej sprawdzają się przy prowadzeniu restauracji, to przede wszystkim galerie handlowe, centra miast, deptaki oraz duże osiedla mieszkaniowe. Istnieje również możliwość podpisania umowy z sieciami rozwijanymi przez firmę Wojtex na lokale znajdujące się w małych miejscowościach (powyżej 20 tys. mieszkańców) oraz w miejscowościach turystycznych.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design