Spectrum możliwości

Data dodania: 19 sierpnia 2024
Kategoria: ,
Spectrum rozwija swoją sieć

Potencjał sprzedażowy jest nieograniczony, bo niemal każdy potrzebuje jakiegoś ubezpieczenia – mówią zgodnie Beata i Tomasz Nasiadko, Partnerzy Domu Ubezpieczeniowego Spectrum prowadzący Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej.

Czy ubezpieczenia są powszechne?

Jak najbardziej – wynika to zwłaszcza z faktu, że istnieje szeroka kategoria ubezpieczeń obowiązkowych, np. dla posiadaczy samochodów, rolników czy osób wykonujących zawody związane z dużą odpowiedzialnością (m. in. lekarz, prawnik, architekt). Na przestrzeni lat zaobserwowaliśmy też wzrost świadomości społecznej pod kątem ubezpieczeń dobrowolnych. Nasi klienci mówią, że chcą być zabezpieczeni na różne wypadki, dlatego coraz więcej pytają o dopasowane do ich potrzeb rozwiązania i chętnie decydują się na zakup polisy.

Jakie ubezpieczenia są najpopularniejsze i sprzedają się najlepiej?

Ubezpieczenia komunikacyjne wiodą prym w sprzedaży, co prawdopodobnie wynika z obowiązku posiadania OC oraz roli samochodu w codziennym funkcjonowaniu człowieka. Najpopularniejsze ubezpieczenie to OC posiadacza pojazdu mechanicznego, ale dużą popularnością cieszą się również inne polisy komunikacyjne (np. autocasco, assistance, NNW pasażera i kierowcy, a także inne rozszerzenia). W dalszej kolejności klienci zainteresowani są polisami majątkowymi (zwłaszcza na dom i mieszkanie) oraz życiowymi – wielu z nich w ten sposób zabezpiecza kredyt, ale jest też duża grupa osób bez większych zobowiązań finansowych, które chcą po prostu skutecznie chronić swój dobytek oraz zapewnić komfort sobie i bliskim w razie trudnej sytuacji życiowej. Są także ubezpieczenia sezonowe, np. koszty leczenia za granicą – sprzedaż tego typu polis kumuluje się w okresach urlopowych. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się ubezpieczenia chroniące życie i zdrowie. Tak naprawdę każdemu klientowi jesteśmy w stanie zaproponować polisę dopasowaną do jego oczekiwań – mamy bardzo szeroką ofertę w każdym obszarze i sprzedajemy wszystkie rodzaje ubezpieczeń od ponad 30 towarzystw.

W tym segmencie jest duża konkurencja, dlaczego zdecydowali się Państwo na tę branżę?

Wybraliśmy branżę ubezpieczeniową, ponieważ ten rynek cechuje się ogromnym popytem – potwierdza to ilość prosperujących agencji. Potencjał sprzedażowy jest nieograniczony, bo niemal każdy potrzebuje jakiegoś ubezpieczenia, przynajmniej na samochód. Co więcej, sprzedaż ubezpieczeń to przyjemna praca, która opiera się na budowaniu relacji z klientem. Jest to też zawód, który stymuluje do ciągłego kształcenia i rozwoju, a my lubimy być na bieżąco. O aspekty techniczne nie musimy się martwić, bo innowacyjny system SADUS All in #1 od SPECTRUM zawiera narzędzia, które znacznie usprawniają obsługę klienta, sprzedaży i rozliczeń.

Co daje Wam współpraca ze SPECTRUM?

Współpraca z Domem Ubezpieczeniowym Spectrum otworzyła nam drogę do zbudowania nowego, stabilnego biznesu praktycznie od zera. Dzięki temu mamy stabilizację zawodową oraz świadomość, że razie potrzeby możemy liczyć na wsparcie i fachową pomoc. Mamy do dyspozycji bogate zaplecze technologiczne – mowa o systemie SADUS All in #1, który zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do pracy doradcy ubezpieczeniowego, a także pomaga zarządzać własną pracą. Z systemem współpracuje aplikacja dla agenta ubezpieczeniowego na telefon. Klienci również mają do dyspozycji wygodne rozwiązania online, takie jak kalkulator OC/AC, Panel Klienta czy aplikacja ubezpieczeniowa SPECTRUM mobile, a to bardzo ułatwia kontakt i obsługę. Sieć SPECTRUM dynamicznie się rozwija, ale mimo to nie traci z oczu Partnerów – cały czas możemy liczyć na pomoc w każdym obszarze prowadzenia biznesu.

Jak przebiegał proces przygotowania placówki do otwarcia?

Otwarcie placówki przebiegło zgodnie z ustaleniami z koordynatorem. Cały ten proces został zaplanowany i podzielony na etapy podczas jednego z pierwszych spotkań z przedstawicielem sieci SPECTRUM. Otwarcie placówki to nie tylko przygotowanie biura, ale przede wszystkim przygotowanie merytoryczne i zdobycie kompetencji zawodowych. Trzymaliśmy się wytycznych odnośnie oznakowania i wyposażenia biura, a w międzyczasie szkoliliśmy się pod okiem ekspertów ze SPECTRUM i zdobywaliśmy uprawnienia do pracy w roli agenta ubezpieczeniowego. Na każdym etapie mogliśmy liczyć na kompleksowe wsparcie. Dom Ubezpieczeniowy Spectrum pomógł nam wejść w branżę krok po kroku.

Ile już działacie na swoim rynku?

W kwietniu tego roku minęło 7 lat od otwarcia naszej placówki. W tym czasie zbudowaliśmy bazę powracających klientów, znacznie poszerzyliśmy kompetencje i wyspecjalizowaliśmy się w wybranych obszarach ubezpieczeniowych. Po tylu latach możemy bez wahania stwierdzić, że współpraca ze SPECTRUM przynosi dobre owoce.

Jesteście w stanie oszacować o ile procent wzrosła liczba klientów przez ten czas funkcjonowania?

Liczba klientów wzrasta z każdym rokiem. Systematycznie budujemy bazę klientów, którzy potem powracają i rekomendują nas w swoim otoczeniu. Często jest tak, że osoba, która raz do nas trafi, zostaje naszym klientem na lata i powierza nam ubezpieczenie samochodu, domu czy innych ważnych sfer życia, a nawet sprowadza do naszego biura bliskich lub znajomych szukających dobrego agenta. Co ciekawe, najbardziej zadowoleni są klienci, którzy doznali szkody i skorzystali z ubezpieczenia. Dopiero w takiej sytuacji można ocenić jakość pracy agenta i skuteczność ochrony z polisy, którą doradził. Tacy właśnie klienci są naszymi najlepszymi orędownikami.

W jaki sposób pozyskujecie klientów?

Najczęściej pozyskujemy nowych klientów poprzez rekomendację osób, które korzystają już z naszych usług. Zadowoleni klienci chętnie polecają nasze biuro swoim bliskim i znajomym, a to najskuteczniejsza forma reklamy. Poza tym korzystamy z materiałów marketingowych od SPECTRUM, a działania brandingowe marki również pracują na naszą korzyść.

Czy na lokalnym rynku Wasze biuro jest rozpoznawalne i polecane?

Jesteśmy polecani, często klienci witają się z nami na ulicy, a nowe osoby informują, z czyjego polecenia zjawiają się w naszym biurze. Ponadto mamy bardzo dobrą lokalizację, w pobliżu Biedronki i Hali Targowej.

W jaki sposób centrala wspiera Was w bieżącej działalności?

Centrala SPECTRUM wspierała i nadal wspiera nas w każdym obszarze związanym z prowadzeniem działalności – od przygotowania do otwarcia placówki, przez stale rozwijane zaplecze technologiczne, po bieżące wsparcie szkoleniowe, marketingowe i produktowe. Najbardziej doceniamy pomoc w rozliczaniu sprzedaży – wszystko odbywa się w zautomatyzowany sposób. Wystarczy wygenerować raport z systemu SADUS All in #1, wpłacić składki na jedno konto i przekazać dokumentację kurierowi, a Dom Ubezpieczeniowy Spectrum zajmuje się pozostałymi aspektami. Mamy też możliwość konsultowania się z ekspertami oraz ciągłego poszerzania wiedzy poprzez profesjonalne szkolenia organizowane dla Partnerów sieci SPECTRUM.

Czy to Wasz jedyny biznes?

Tak, nasza działalność koncentruje się na ubezpieczeniach.

Czy trudno o dobrego pracownika w tej branży?

Praca w branży ubezpieczeniowej nie jest trudna, ale wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego i umiejętności interpersonalnych. Jak wspominaliśmy, jest to przede wszystkim praca z ludźmi, dlatego trzeba umieć wsłuchać się w potrzeby klienta i rozmawiać z nim o rozwiązaniach.

Ile miesięcznie trzeba sprzedać polis by uzyskać satysfakcjonujący przychód?

Dla każdego ten próg może być inny. Przychód zależy nie tylko od ilości sprzedanych polis, ale też ich wartości, która wynika z wielu czynników. Jedno jest pewne – z ubezpieczeń można żyć, a jak jest się dobrym, to można żyć bardzo bobrze.

Czy pandemia zmieniła rynek ubezpieczeń?

Pandemia w ubezpieczeniach spowodowała duże zmiany, bo przyczyniła się do rozwinięcia i zwiększenia popularności zdalnych kanałów sprzedaży. Dzięki temu możemy dziś dużo łatwiej sprzedać polisę online lub przez telefon klientowi na drugim końcu Polski. W wyniku pandemii wzrosło też znaczenie polis na życie i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego.

A klienta?

Istnieje zauważalny wzrost w sprzedaży ubezpieczeń związanych z ochroną życia i zdrowia – potwierdzają to statystyki Polskiej Izby Ubezpieczeniowej. Pandemia przyczyniła się też do rozwoju zdalnej sprzedaży ubezpieczeń i zarządzania polisami online, a klienci chętnie korzystają z takich rozwiązań, bo są bezpieczne i wygodne.

Dziękuję za rozmowę

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: już od 0 zł (zależnie od modelu działalności, koszty dotyczą oznakowania i wyposażenia biura)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design