SPAR GROUP – wyłączny operator licencji SPAR na terenie Polski – sfinalizował umowę przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł sp. z o.o. Tym samym zrealizowane zostały założenia planu inwestycyjnego i wykonano decyzję UOKiK w sprawie koncentracji sieci. Sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na SPAR i dołączą do międzynarodowego holdingu z wieloletnim doświadczeniem w sektorze detalicznym na świecie i w Europie.
“Zgodnie z zapowiedziami intensywnie pracujemy nad budową sieci detalicznej SPAR w Polsce, a finalizacja umowy przejęcia udziałów w Grupie Piotr i Paweł to ważny etap dla współpracujących z nami detalistów. Dofinansowaliśmy sieć, aby mogła wykonać założenia postępowania sanacyjnego i przygotowujemy rebranding sklepów. Naszym celem jest, by sieć SPAR osiągnęła w Polsce ponad 150 sklepów do końca 2020 roku” – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu WASZ SKLEP SPAR.
Zgodnie z założeniami SPAR GROUP – jako inwestor – wspiera sieć w zakresie spłaty zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym będzie wkrótce dostępne ponad 6.500 produktów od prawie 500 dostawców.
Ponadto SPAR GROUP uruchomi w Polsce nowoczesne centrum dystrybucyjne dla obsługi detalistów. Prowadzone są już warsztaty z zespołem logistycznym oraz analiza potencjalnych lokalizacji. Nowe centrum logistyczne będzie uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych wynikających z dotychczasowej infrastruktury Grupy Piotr i Paweł.
„Polski rynek detaliczny jest wyjątkowy, gdyż działa na nim bardzo wielu niezależnych detalistów. To dla nas szansa na zbudowanie świetnie działającej sieci partnerskiej, opartej na pełnej dobrowolności współpracy i silnie wspieranej przez międzynarodowego inwestora. Doświadczenie dojrzałych rynków europejskich pokazuje, że konsolidacja jest nieunikniona – a dobry, sprawdzony i wiarygodny partner będzie w niedługiej przyszłości niezbędny dla większości niezależnych właścicieli sklepów ” – dodał Tomasz Syller.
Dotychczasowi partnerzy sieci sklepów Piotr i Paweł mają możliwość podpisania nowych umów współpracy wedle standardów obowiązujących w sieci zarządzanej przez WASZ SKLEP SPAR. Umowy te mają korzystne warunki, dostosowujące formaty prowadzenia sklepów pod konkretne zapotrzebowanie danego partnera. Wśród korzyści ze współpracy należy wspomnieć optymalny asortyment produktów i promocje dla klientów, dołączenie do globalnej marki, wdrożenie najnowocześniejszych standardów – w zakresie operacyjnym, marketingowym, jak i produktowym – oraz pewność terminowych dostaw produktów z magazynów centralnych sieci.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji