Firma Wojtex jest franczyzodawcą kilku konceptów gastronomicznych, rozwijanych od wielu lat. Przyznaje jednak, że największym zainteresowaniem docelowych klientów niezmiennie cieszy się pizza, dlatego to właśnie w ten segment rynku chcą inwestować potencjalni franczyzobiorcy.
Rok 2024, podobnie jak wcześniejsze lata, był czasem wielu wyzwań ekonomicznych, w tym wysokiej inflacji i rosnących kosztów surowców. Nasza franczyza stara się w tej sytuacji znaleźć złoty środek, czyli zapewniać konkurencyjne ceny przy utrzymaniu wysokiej jakości swoich usług - mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. - Swoją strategię opieramy na wieloletnim doświadczeniu, dzięki temu potrafimy dostosować swoją ofertę i model biznesowy do współczesnych wyzwań i potrzeb konsumentów - dodaje.
Firma i rozwijane przez nią sieci - mimo dużej konkurencji - od lat prowadzą konsekwentną ekspansję. W ramach konceptów rozwijanych przez firmę Wojtex działa obecnie ponad 100 lokali i punktów gastronomicznych. Największą siecią zdecydowanie jest sieć pizzerii Biesiadowo, która liczy 80 lokali. Ponadto na zasadzie franczyzy działa: 7 punktów typu fast food pod szyldem Western Tortilla, 5 restauracji włoskich Amori Pomodori, 4 pizzerie Speedy Romano, a także 10 punktów kawiarnianych Coffeeloffee.
W 2024 roku największym zainteresowaniem ze strony potencjalnych franczyzobiorców cieszyła się marka Biesiadowo. - Polacy nadal najchętniej zamawiają pizzę. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku potencjalni franczyzobiorcy właśnie w tym sektorze nadal widzą potencjał biznesowy - mówi Goduński.
Na zainteresowanie franczyzobiorców konceptami firmy niewątpliwie wpływ mają też stosunkowo niskie - jak na branżę gastronomiczną - koszty inwestycji. W przypadku konceptów lokali z pizzą zaczynają się one od niespełna 100 tys. zł netto. Otwarcie Western Tortilla to inwestycja na poziomie minimum 34 tys. zł (w opcji sprzedaży z okienka, bez sali konsumpcyjnej) lub minimum 69 tys. zł - w przypadku niewielkiego lokalu gastronomicznego. Inwestycja w punkt Coffeeloffee zaczyna się natomiast od 38 tys. zł netto (okienko lub wyspa w galerii handlowej) lub od 42 tys. zł netto - w przypadku niewielkiej stacjonarnej kawiarni.
W 2025 roku będziemy obserwować trendy i sukcesywnie reagować na potrzeby rynku. Dalsza ekspansja, inwestycje w technologię i marketing, a także konsekwentne podnoszenie jakości obsługi oraz ofert będą kluczowe dla utrzymania i wzrostu przychodów w przyszłości. Nasze franczyzy przez lata zdobyły solidną pozycję na polskim rynku gastronomicznym i z pewnością będziemy kontynuować swój rozwój, dostosowując się do ekonomicznych „niespodzianek” - zapewnia Wojciech Goduński.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji