Foto: Majster Plus
Sieć sklepów oferujących artykuły wykończenia wnętrz, pomimo pandemii koronawirusa, uważa ubiegły rok za udany. W 2021 roku spodziewa się kontynuacji dobrej koniunktury dla branży.
Miniony rok dla wielu sieci franczyzowych był trudny, gdyż nieprzewidywalny. Sprawiało to, że wielu potencjalnych franczyzobiorców wstrzymywało się z decyzją o otwarciu swojego biznesu pod logo znanej marki.
– Niestety zauważalnie zwolniła ekspansja sieciowa, ale to nieuniknione w sytuacji niepewności, jaka otacza nas od kilku miesięcy. W bieżącym roku przewidujemy powrót do tempa rozwoju sprzed pandemii. Naszym celem jest otwarcie kilkunastu nowych lokalizacji na terenie całego kraju – mówi Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej i sieci Majster Plus.
Do inwestycji może zachęcać fakt, że branża artykułów wykończeniowych nadal rozwija się bardzo dobrze.
– Wielu partnerów podeszło sceptycznie do naszych założeń z pierwszego kwartału ubiegłego roku, ale finalnie okazało się, że nasze prognozy się sprawdziły – wspomina Marcin Zieleśkiewicz. – Zakładaliśmy utrzymanie koniunktury na artykuły wykończeniowe z uwagi na silny trend widoczny u Polaków, którzy chcą ładnie i modnie mieszkać. Zwiększona ilość czasu przebywania w domach wręcz napędziła ten trend. Ostatecznie zakończyliśmy 2020 rok bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi, ze znacznymi przyrostami – dodaje. Do sieci dołączyło także kilka nowych punktów.
Rok bieżący ma być kontynuacją dobrej passy dla branży. Poza remontami napędzać ją będą prace wykończeniowe w nowych nieruchomościach, które nawet w kryzysie sprzedają się bardzo dobrze.
W sieci Majster Plus działa obecnie ponad 100 marketów. Sieć należy do Grupy Kapitałowej VOX. Minimalną wartość inwestycji w otwarcie sklepu Majster Plus to 40 tys. zł, aczkolwiek poziomy nakładów na otwarcie i promocję nowej lokalizacji mogą się znacząco różnić w zależności od sklepu. Przyszły partner może liczyć na wsparcie franczyzodawcy w oszacowaniu tych kosztów w odniesieniu do konkretnej lokalizacji. Do sieci mogą przystąpić zarówno właściciele działających już na rynku sklepów budowlano-remontowych, jak i osoby z doświadczeniem handlowym, które dopiero planują rozwinąć swój biznes w branży wykończeniowej.