Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 lutego 2021
Kategoria:

Michał Wrótniak razem z żoną Joanną opowiadają o swoim nowym wyzwaniu i biznesie – sklepie rolniczo-technicznym Grene w Wąbrzeźnie.

CZY IMPORT I EKSPORT MASZYN ROLNICZYCH MOŻNA POŁĄCZYĆ ZE SKLEPEM GRENE?

Zdecydowanie. Prowadziłem wraz z żoną i nadal prowadzę firmę – AGRO TRADE, zajmującą się handlem maszynami (głównie z Holandii) i produkcją urządzeń rolniczych. Posiadam doświadczenie w tej branży i wiedzę praktyczną. Dlaczego miałbym nie otworzyć sklepu?

ROZUMIEM, ŻE DOŚWIADCZENIE W SEKTORZE ROLNICZYM WPŁYNĘŁO NA DECYZJĘ O OTWARCIU SKLEPU?

W głównej mierze tak. Przekonał nas również do tego nasz Opiekun Kramp w terenie. Jesteśmy klientem Kramp od 8 lat i zawsze docenialiśmy dobry kontakt z firmą. Wiedzieliśmy, że przy dalszej współpracy będziemy dobrze zaopiekowani. Zauważono w nas potencjał i zaproponowano franczyzę. Sam w tym czasie obserwowałem tendencję klientów do zakupów w sklepie stacjonarnym, w którym towar dostają od ręki. Sprzedawałem coraz więcej części przez Internet i musiałem być bardzo konkurencyjny cenowo. Postanowiłem zaryzykować. Odwiedziłem centralę Kramp, razem z żoną wybraliśmy się do kilku sklepów Grene – do Tucholi, Koronowa, Bydgoszczy, Szubina i Kowalewa. W kwietniu 2019 r. rozpoczęliśmy budowę sklepu. Otworzyliśmy go 17 sierpnia.

SKĄD DOWIEDZIELIŚCIE SIĘ, PAŃSTWO O FRANCZYZIE? CZY JAKO PIERWSZY PRZEDSTAWIŁ WAM OFERTĘ RETAIL CONSULTANT W TERENIE?

Skąd dowiedzieliście się, Państwo o franczyzie? Czy jako pierwszy przedstawił Wam ofertę Retail Consultant w terenie?

Tak, jako pierwszy dotarł do nas z ofertą. My bazowaliśmy przede wszystkim na opiniach innych franczyzobiorców. Wiem doskonale, że przyszłość to silne marki i partnerstwa. Zasugerowaliśmy się przede wszystkim bezpieczeństwem biznesowym i możliwością poszerzenia asortymentu.

GRENE WĄBRZEŹNO TO SKLEP W PEŁNI SAMOOBSŁUGOWY. TO MODEL, KTÓRY MARKA GRENE WPROWADZA NA RYNEK. DLACZEGO ZDECYDOWALI SIĘ PAŃSTWO WŁAŚNIE NA TAKI MODEL?

Przestudiowałem wyniki badań, które wskazywały na wzrost obrotów sklepów samoobsługowych. Sam skłaniam się w kierunku tego modelu, w którym klienci mogą zobaczyć cały towar, przeczytać etykietę. Nawet jeśli klient jeszcze nie zna sklepu i ma problem ze znalezieniem produktu – rolą obsługi jest go pokierować i doradzić mu. Dlatego w naszym sklepie pracuje trzech sprzedawców i ja sam również często tu zaglądam, jak tylko pozwala mi na to czas.

JAK SPISUJE SIĘ NA STANOWISKACH SPRZEDAWCÓW NOWO ZATRUDNIONA KADRA?

Myślę, że dobrze. Mają doświadczenie. Jeden z nich Kamil Lipiński posiada gospodarstwo, poza tym pracował jako mechanik – elektryk maszyn rolniczych. Uważam, że są dobrze przygotowani do swojej roli.

KTO JEST GŁÓWNYM KLIENTEM SKLEPU GRENE?

Odwiedzają nas rolnicy, mechanicy, działkowicze, firmy budowlane, a nawet Urząd Gminy. To dlatego, że dysponujemy szerokim asortymentem i dodatkowymi usługami technicznymi, takimi jak zakuwanie węży czy lin. To usługi, które chcemy rozwijać. W okolicy funkcjonuje kilka punktów z podobnymi usługami, ale my wykonujemy je kompleksowo i fachowo.

ZA CO KLIENCI CENIĄ SOBIE MARKĘ GRENE?

Na pewno za jakość i fachową obsługę. Tego wciąż brakuje w innych sklepach. Poza tym przemawia do nich dostępność sklepów w każdym zakątku Polski – aż 168 punktów. Myślę, że franczyza i rozpoznawalna, silna marka to przyszłość handlu.

CO MOGLIBYŚCIE PORADZIĆ NOWYM FRANCZYZOBIORCOM, NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZY OTWIERANIU SKLEPU?

Przede wszystkim muszą znaleźć dobrych, charyzmatycznych pracowników, którzy są chętni do nowych wyzwań. To podstawa w sklepie. Kolejny ważny aspekt to odpowiednia lokalizacja. My wypełniliśmy lokalną lukę. Brakowało tu sklepu. Klienci musieli jeździć 15-20 km, żeby kupić części. Teraz są zadowoleni, mają wszystko pod ręką.

PODSUMOWUJĄC NASZĄ ROZMOWĘ: WARTO PODEJMOWAĆ RYZYKO…

Tak, my podjęliśmy wyzwanie. Pomyśleliśmy, dlaczego miałoby się nam nie udać. W końcu mamy predyspozycje i doświadczenie. Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana.

Dziękuję za rozmowę

Ewa Nowak

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Wywiady

Data dodania: 16 czerwca 2021
Biznes helem pompowany
Data dodania: 21 maja 2021
Przepis na życie Magdy Gessler
Data dodania: 12 maja 2021
Sklep na zdrowie
Data dodania: 15 kwietnia 2021
Dobre, bo nasze

zobacz więcej

Data dodania: 22 czerwca 2021
Czy będzie ustawa o franczyzie?
Data dodania: 21 czerwca 2021
Oszczędności Polaków wypływają z lokat
Data dodania: 18 czerwca 2021
Lodziarnia gotowa do zarabiania w 2 dni
Data dodania: 17 czerwca 2021
Fit Cake rozwija się przez multifranczyzę
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram