LPP wycofuje się z Rosji

Data dodania: 27 maja 2022
Kategoria:

Zarząd LPP SA ogłosił, że po przeprowadzeniu przeglądu ofert i rozmowach z potencjalnymi kupującymi, zdecydował o sprzedaży spółki RE TRADING OOO chińskiemu konsorcjum.

Warunki transakcji sprzedaży

Zgodnie z ustaleniami transakcyjnymi, nabywca nie uzyska praw do używania nazw i znaków towarowych marek odzieżowych należących do LPP SA. Jednakże nabywca uzyska prawo do wyprzedaży całego asortymentu należącego do rosyjskiej spółki. W wyniku zawartej transakcji Grupa LPP zakończy swoją działalność na terenie Rosji po dwudziestu latach obecności na tym rynku.

Stosunek Zarządu LPP do sytuacji międzynarodowej

Zarząd LPP podkreślił, że od początku konfliktu za wschodnią granicą Polski, firma popiera i przestrzega wszelkich międzynarodowych sankcji gospodarczych nałożonych na Rosję. Potwierdzeniem tego stanowiska jest decyzja Zarządu z 4 marca, dotycząca zawieszenia działalności operacyjnej i wstrzymania dostaw towarów na rynek rosyjski oraz wstrzymania trwających i planowanych projektów rozwojowych w Rosji.

Wpływ na przychody i strategia rozwoju LPP

Zawieszenie działalności na Ukrainie i decyzja o zamknięciu sklepów stacjonarnych oraz sprzedaży online na rynku rosyjskim oznaczają dla LPP utratę około 25% przychodów. W odpowiedzi na te wydarzenia, firma ustaliła nowe kierunki w swojej strategii rozwoju, skupiając się na zwiększeniu dostępności oferty marek w krajach Unii Europejskiej, zarówno poprzez rozszerzanie sieci stacjonarnej, jak i ekspansję zagraniczną.

Planowane otwarcia nowych sklepów

W bieżącym roku obrotowym LPP planuje otwarcie ponad 500 nowych sklepów o łącznej powierzchni około 500 tys. m². Działania te mają na celu wyrównanie strat wynikających z konfliktu zbrojnego i umocnienie pozycji rynkowej marek LPP w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem marki Sinsay.

W tym roku LPP skoncentruje się także na rozwoju sprzedaży internetowej, która w czwartym kwartale 2021/22 osiągnęła ponad 30% udziału w sprzedaży. Wartość przychodów ze sprzedaży online może w bieżącym roku wynieść nawet 5 mld zł. Firma widzi duży potencjał w rozwoju e-commerce w takich krajach jak Austria, Włochy i Niemcy.

LPP - polska firma na rynku międzynarodowym

LPP jest polską firmą rodzinną, dynamicznie rozwijającą się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa od 30 lat w Polsce i za granicą, sprzedając swoje kolekcje na 25 rynkach stacjonarnych i online na 30 rynkach. Zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć ponad 2000 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni przekraczającej 1,7 mln m² i rocznie dystrybuuje ponad 259 mln sztuk odzieży. LPP tworzy miejsca pracy dla 27 tys. osób i jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design