Król burgerów zmienił strategię

Data dodania: 16 stycznia 2018
Kategoria:
Foto: Burger King

Międzynarodowa marka gastronomiczna zrezygnowała z franczyzy na rzecz rozwoju własnej sieci lokali w Polsce.

Jeszcze kilka miesięcy temu, przedstawiciele marki Burger King mówili, że aby maksymalnie przyspieszyć ekspansję sieci, wyjątkowo w Polsce firma będzie rozwijać się poprzez franczyzę. Operator sieci lokali planował otwierać kilkadziesiąt punktów rocznie, z czego 60 proc. własnych, a resztę franczyzowych.

Potencjał Polski firma oceniała na minimum 200 restauracji. Szczególnie była zainteresowana współpracą z osobami, które są w stanie prowadzić kilka lokali. Jednak plany franczyzowej ekspansji zostały porzucone.

W ostatnim czasie firma zmieniła strategię i będzie się skupiała na rozwoju własnych placówek – powiedziała serwisowi franczyzawpolsce.pl Aneta Maculewicz, Procurement & Development Manager Burger King Poland S.A.

Król burger ma burzliwą historię. Na rynku polskim pojawił się w 1992 roku, ale dziewięć lat później koncern wycofał się z naszego kraju. Istniejące restauracje zostały odkupione przez spółkę AmRest, która była operatorem marki w Polsce i przekształcone w lokale KFC.

W 2007 roku marka wróciła ponownie za pomocą firmy AmRest, która wprowadziła Burger Kinga na nasz rynek. Pod koniec 2014 roku została powołana spółka Burger King SEE, której zadaniem jest rozbudowa sieci w Polsce, Włoszech, Rumunii i Grecji.

Nie wiesz która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza? Zobacz nasz katalog franczyz i wybór stanie się prosty.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design