Kolejna marka odzieżowa zamyka sklepy w Polsce

Data dodania: 3 kwietnia 2019
Kategoria:
Foto: Sklep New Look w galerii Magnolia

Marka odzieżowa New Look zamknie wszystkie sklepy w Polsce. Powodem są zbyt niskie przychody ze sprzedaży. W marcu firma New Look Poland złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości do sądu w Warszawie.

– Po zamknięciu sklepów w Chinach, ogłoszeniu upadłości marki w Belgii teraz będziemy zamykali sklepy w Polsce. Wyniki handlowe nie pozwoliły na osiągnięcie rentowności pozwalającej na kontynuowanie bieżącej działalności spółki w sposób samodzielny. Po dokonaniu przeglądu sytuacji finansowej i handlowej, członkowie Zarządu Spółki doszli do wniosku, że spółka nie jest dłużej w stanie kontynuować swojej działalności – powiedziała portalowi Retailnet Barbara Sroka-Goska, Managing Director New Look Poland.

Przychody brytyjskiej marki spadają już od dłuższego czasu. Dlatego od początku 2018 roku firma wdrożyła program oszczędnościowy. W jego efekcie na brytyjskim rynku zamkniętych zostało 60 sklepów a w Chinach 120 sklepów. W Polsce spółka zamknie wszystkie 19 sklepów.

– Biorąc pod uwagę nasze ostatnie wyniki finansowe i zbytnio rozbudowaną sieć sprzedaży na rynku brytyjskim, jesteśmy zmuszeni podjąć trudne, ale konieczne działania, aby obniżyć koszty stałe i przywrócić długoterminową rentowność naszego biznesu. Przeprowadziliśmy już konstruktywne rozmowy na ten temat z naszymi kluczowymi i strategicznymi partnerami handlowymi. Chcemy także, żeby cały proces był przejrzysty i jak najmniej bolesny dla naszych pracowników – zapowiedział Alistair McGeorge, prezes New Look.

Marka New Look została utworzona w 1969 roku. Grupa docelowa marki to kobiety w wieku 18-35 lat. Średnia powierzchnia sklepów New Look to 500-650 mkw.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design