Sieć drogerii Kontigo zastanawia się nad rozwojem we franczyzie. Nie wykluczone, że biznesową ofertę współpracy wprowadzi na rynek w przyszłym roku.
Na polskim rynku marka zadebiutowała w 2015 roku. Obecnie w ramach tej sieci działa 10 placówek własnych w Warszawie i okolicach. Jak zapowiada Rita Amaral, dyrektor generalna Kontigo, być może w przyszłym roku firma rozpocznie budowę sieci partnerskiej.
Sieć drogerii należy do Grupy Eurocash, która ma duże doświadczenie w działaniu w oparciu o franczyzę. W portfelu grupy znajdują się m.in. takie marki, jak Groszek, Lewiatan, abc, Delikatesy Centrum. W grupie działa też sieć drogerii Koliber. Eurocash prowadzi także kilka innowacyjnych projektów, w tym również Kontigo rozwijając nowe formaty detaliczne (takie jak Duży Ben, 1minute, czy abc na kołach).
Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash w rozmowie z serwisem Franczyzawpolsce.pl zaznaczył, że te projekty to w pewnym sensie pole doświadczalne grupy, dzięki któremu firma będzie w stanie zaoferować niezależnym przedsiębiorcom dodatkowe narzędzia do konkurowania z dyskontami.
„Uważam, że w przyszłości coraz więcej przedsiębiorców będzie chciało zarządzać różnymi formatami handlowymi – nie tylko jednym sklepem, także jest to odpowiedź na zmianę pokoleniową w handlu. Widzimy, że coraz więcej właścicieli sklepów, którzy zaczęli działalność na początku lat 90-tych poprzedniego wieku, staje teraz przed wyborem, co dalej robić: czy przekazać biznes dzieciom, czy może go sprzedać. Chcemy wspierać naszych partnerów i ułatwić sukcesję w biznesie, dając im możliwość budowania i rozwoju biznesu nie tylko na bazie jednego sklepu, ale kilku placówek. To może być atrakcyjne dla młodego pokolenia, które dzięki temu będzie mogło zarządzać przedsiębiorstwem detalicznym prowadzącym sklepy w różnych formatach: zarówno spożywczym, jak i kosmetycznym, np. Kontigo” – zaznaczył Pedro Martinho.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji