Jakość zyskuje na znaczeniu

Data dodania: 17 marca 2011
Kategoria:
Servicios_Normativos_-_logo

Servicios Normativos jest przekonane o olbrzymim potencjale polskiego rynku dla firm wdrażających systemy jakości. Potwierdzają to także twarde dane.

Servicios Normativos organizuje dziś w Warszawie pierwszy Dzień Jakości poświęcony zagadnieniom związanym ze standardami i certyfikatami jakościowymi. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal FranczyzawPolsce.pl. Jest to bowiem istotne zagadnienie dla wszystkich przedsiębiorstw, które myślą o poprawie jakości zarządzania w swoich firmach, a także dla przyszłych przedsiębiorców, którzy widzą swoją przyszłość w branży doradztwa w zakresie wdrażania standardów jakości.

O rynku usług konsultingowych związanych z uzyskiwaniem certyfikatów jakościowych rozmawiamy z dr. inż. Adamem Nerkowskim, dyrektorem Servicios Normativos w Polsce.

Jak Pan ocenia potencjał polskiego rynku usług doradczych w zakresie wdrażania standardów jakości w firmach?

Normy ISO stosowane są od 22 lat. Tymczasem posiadaczami ISO w Polsce jest zaledwie garstka firm. Według danych z 2009 roku, w naszym kraju 6-8 tys. firm ma wdrożone systemy jakości zgodne z normami ISO. To zaledwie 5-6 proc. wszystkich przedsiębiorstw w kraju. W całej Unii Europejskiej jest ich ponad 30 proc. W Wielkiej Brytanii ISO ma ponad 80 tys. przedsiębiorstw, w Niemczech ponad 50 tys. Jednocześnie statystyki pokazują, że w ostatnich latach zainteresowanie certyfikatami w naszym kraju rośnie. W 2009 roku Polska znalazła się na ósmym miejscu na świecie wśród państw o największym wzroście liczby firm spełniających standard ISO 9001. Szybko wzrasta także liczba wydawanych certyfikatów na system zarządzania bezpieczeństwem informacji i system zapewnienia bezpieczeństwa żywności. W 2009 roku Polska została sklasyfikowana na 5. miejscu na świecie wśród 10 krajów przodujących w certyfikacji standardu ISO 22000 (bezpieczeństwo żywności), co było awansem o dwa miejsca względem roku 2008.

Można więc powiedzieć, że potencjał rozwoju dla firm doradzających w tym zakresie także wzrasta...

Potencjał rozwoju dla firm wdrażających systemy jakości w Polsce jest olbrzymi. Z drugiej strony, wśród polskich przedsiębiorców wciąż jest mała świadomość potrzeby posiadania takiego certyfikatu. SN Ventures  stawia sobie za cel edukację i w pewnym rodzaju pracę u podstaw na rynku polskich przedsiębiorstw, by zwiększać świadomość w obszarze jakości  oraz by budować popyt na takie usługi. Trzeba oczywiście dodać, że niewielka świadomość w tym obszarze nie oznacza, że nie ma zainteresowania takimi usługami. Jest wiele firm w Polsce, które już zdały sobie sprawę z tego, jakie korzyści niesie ze sobą posiadania certyfikatu jakościowego i planują w najbliższym czasie się certyfikować. Dlatego nie narzekamy na brak pracy. Notujemy także bardzo duże zainteresowanie licencjami Servicios Normativos ze strony przedsiębiorców z całej Polski, znających swoje lokalne rynki i potencjalne zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi. Sprzedaliśmy już 8 licencji franczyzowych w trakcie roku działalności na polskim rynku i wciąż mamy wielu chętnych.

Jak jest zorganizowana taka jednostka franczyzowa, jak wyglądają obowiązki franczyzobiorcy SN Ventures?

SN to koncept, który powstał w Hiszpanii. Dziś jest obecny także m.in. w Argentynie, Meksyku, Urugwaju i Portugalii. W Polsce rozwija się dopiero od roku. Firma poszukuje do współpracy osób z doświadczeniem menedżerskim, które dobrze radzą sobie w zarządzaniu własną organizacją oraz mają umiejętności negocjacyjne, co jest niezbędne w kontaktach z osobami decyzyjnymi w firmach. Wiele firm świadczących usługi dla biznesu rolę swoich franczyzobiorców sprowadza głównie do sprzedaży usług na podległym ich obszarze. W naszym systemie jednostki franczyzowe są dokładnym odwzorowanie oddziału centralnego, a więc zajmują się zarówno sprzedażą, jak i świadczeniem usług konsultingowych. Oczywiście pracownicy wszystkich oddziałów SN Ventures, a także sami franczyzobiorcy są przeszkoleni w każdym aspekcie działalności, a więc zarówno w zakresie sprzedaży bezpośredniej oraz telemarketingu, jak i we wdrażaniu usługi.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design