Indywidualne podejście do franczyzobiorców

Data dodania: 1 czerwca 2021
Kategoria:
Foto: Carrefour Polska

Do sieci Carrefour dołączyć mogą zarówno osoby, które prowadzą już sklep spożywczy, jak i takie, które nie mają nawet upatrzonej lokalizacji. Dzięki modelowi ajencyjnemu niewielkie środki na inwestycję również nie są przeszkodą w nawiązaniu współpracy.

– W przypadku współpracy ajencyjnej, gdzie sklep pozostaje własnością Carrefour Polska, koszty otwarcia sklepu dla ajenta to zaledwie kilka tysięcy złotych. Z kolei w ramach współpracy franczyzowej minimalny kapitał właściciela sklepu to kwota około 50 tysięcy złotych. Przy czym nie ma dla nas znaczenia, czy pochodzi ona ze środków własnych, czy też z kredytu – mówi Krzysztof Łagowski, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

Posiadanie własnego lub wynajętego lokalu na sklep również nie jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia współpracy. Carrefour oferuje pomoc w znalezieniu takiego lokalu, a w określonych przypadkach może przekazać partnerowi gotowy do otwarcia sklep czy wręcz działający supermarket. W przypadku, gdy partner dysponuje lokalizacją, specjaliści Carrefour pomogą mu ocenić jej potencjał i doradzić najkorzystniejsze rozwiązania. Inne oczekiwania mają bowiem klienci placówki w centrum miasta, inne na wsi, a jeszcze inne sklepów przy stacjach paliw.

– Aktywnie angażujemy się w otwarcie każdego sklepu. Zespół fachowców na miejscu przygotowuje jego aranżację, merchandising, zapewnia wizualizację zewnętrzną, oprogramowanie czy elementy wyposażenia. Carrefour dostarcza też bogate know-how m.in. w zakresie prowadzenia sklepu, innowacyjne narzędzia sprzedażowe, marketingowe i logistyczne. Firma szkoli też personel i daje stałe wsparcie kierownikowi sklepu, który przez cały okres współpracy ma przydzielonego do współpracy regionalnego menedżera sieci. Na podstawie bieżących analiz marketingowych i sprzedażowych spółka proponuje też odpowiedni dobór czy wymianę asortymentu towarów. Zapewnia też logistykę ze stabilną ciągłością dostaw – wyjaśnia Łagowski.

Sieć Carrefour liczy w Polsce ponad 900 placówek handlowych, z czego ok. 700 to sklepy convenience, uznawane obecnie za najbardziej dynamicznie rozwijający się i najbardziej perspektywiczny segment rynku sklepów spożywczych. Rozwój sklepów w formacie convenience to jeden z priorytetów planu strategicznego „Carrefour 2022”. Większość tego typu placówek działa na zasadzie franczyzy.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: (inwestycja uzależniona od lokalizacji)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: opłata uzależniona od obrotu sklepu
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design