Grupa Muszkieterów ogłosiła swoje osiągnięcia finansowe za rok 2022. Łączny obrót supermarketów Intermarché i Bricomarché, należących do Grupy, osiągnął wartość 9,8 mld zł, co oznacza wzrost o 11,5% w stosunku do poprzedniego roku. Dzięki temu Grupa umocniła swoją pozycję na rynku detalicznym w sektorach FMCG i DIY.
Intermarché zanotowała znaczący wzrost w minionym roku. Pomijając sprzedaż paliw, sieć zwiększyła obroty o 500 mln zł, co przekłada się na wzrost o 13,5% na bazie stałej liczby sklepów. Wliczając stacje paliw, przychody przekroczyły 6 mld zł. Liczba sklepów, które przeszły modernizację do konceptu Power, wzrosła do 22. Sieć rozszerzyła również swoją sieć stacji paliw o 5 nowych placówek, umacniając swoją pozycję na rynku paliwowym. Rok 2022 był także ważny dla rozwoju e-commerce sieci, co umożliwiło zakupy online w co czwartym sklepie.
Bricomarché kontynuowało ekspansję i inwestycje w rozwój swoich koncepcji handlowych. Sieć osiągnęła wzrost obrotów o 300 mln zł, osiągając poziom 3,6 mld zł, co stanowi 9% wzrost. W ubiegłym roku sieć skupiła się na rozwoju kanału e-commerce, wprowadzając usługę we wszystkich sklepach. Klienci mają dostęp do Bricomatów, specjalnych boksów odbioru zamówień online, przy 104 placówkach sieci. Otwarcie drugiego centrum logistycznego na Śląsku było kolejnym ważnym krokiem dla sieci.
Grupa Muszkieterów w 2022 roku skupiła się na intensywnej transformacji informatycznej. W wyniku tych działań, we wszystkich sklepach wymienione zostały systemy kasowe, a podobne zmiany rozpoczęto na stacjach paliw. Testy kas samoobsługowych zakończyły się sukcesem. Wprowadzono również programy w zakresie spersonalizowanego marketingu, opierające się na aplikacji mobilnej i karcie fizycznej. Obie marki wdrożyły strategię ograniczania kosztów dystrybucji, co pozwoliło na reinwestycję oszczędności w obniżanie cen. Dzięki temu Bricomarché umocniło swoją pozycję jako najtańsza sieć, a Intermarché poprawiło swoje wskaźniki cenowe w stosunku do konkurencji.
− Pomimo wyzwań, jakie niosła za sobą branża spożywcza i budowlana w 2022 roku, osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki. Wzrost obrotów o miliard złotych w stosunku do roku poprzedniego świadczy o silnej pozycji Grupy na rynku. Był to czas inwestycji i zmian, które poprawiły nasze procesy i narzędzia handlowe – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów.
Grupa Muszkieterów to zrzeszenie niemal 500 niezależnych przedsiębiorców, zarządzających supermarketami Intermarché oraz Bricomarché. W 2021 roku obroty Grupy wyniosły około 8,9 mld zł. Kierunki strategiczne obu sieci wyznacza ITM Polska. Grupa jest laureatem wielu nagród, m.in. na Liście 2000 „Rzeczpospolitej” czy w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej”. Muszkieterowie są obecni w Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji