Greenpoint kontynuuje ekspansję

Data dodania: 16 października 2023
Kategoria:

Sieć sklepów z odzieżą dla kobiet ma już ponad 200 butików w całej Polsce, w tym ok. 120 franczyzowych. Wieloletnie doświadczenie firmy Greenpoint na rynku sprawia, że zainteresowanie współpracą jest coraz większe.

Marka Greenpoint już kilka lat temu rozpoczęła etap intensywnego rozwoju i nadal utrzymuje ten kurs - mówi Tomasz Nowicki, koordynator ds. rozwoju i inwestycji w firmie Greenpoint. - Cieszy nas fakt, że zainteresowanie naszym konceptem wciąż rośnie, a nasi franczyzobiorcy chcą rozwijać tą współpracę i otwierają kolejne lokalizacje. W dalszym ciągu stawiamy duży nacisk na rozwój naszego systemu franczyzowego, a co za tym idzie, pozyskanie nowych partnerów biznesowych i otwieranie nowych lokalizacji. Wiemy, że ten model doskonale działa - dodaje.

Sieć Greenpoint tworzy blisko 100 sklepów własnych oraz ok. 120 franczyzowych, działają one na terenie całego kraju. Aczkolwiek firma poszukuje również nowych możliwości rozwoju sieci poza granicami Polski. Marka jest obecna na rynku od ponad 30 lat, co przekłada się na ogromne doświadczenie.

Greenpoint chce otwierać kolejne sklepy w miejscowościach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Obecnie skupia się głównie na północnych oraz zachodnich regionach naszego kraju, gdyż tam sklepów tej sieci jest jeszcze stosunkowo mało. Powierzchnia sklepu franczyzowego powinna mieć minimum 70 mkw., ale - jak zaznacza Tomasz Nowinki - lepiej sprawdzają się nieco większe lokale, ok. 100 mkw. W takim miejscu prezentacja kolekcji wygląda najkorzystniej.

Koszty inwestycji, jakie na starcie musi ponieść franczyzobiorca, zależą w dużej mierze o stanu lokalu, jego lokalizacji, powierzchni. Zdarza się, że na adaptację wystarczy ok. 20 tys. zł, ale najczęściej są to kwoty sięgające ok. 60-80 tys. zł.

Podchodzimy do współpracy bardzo indywidualnie i szacowane koszty inwestycji możemy omówić w trakcie pierwszej wspólnej rozmowy na temat współpracy - wyjaśnia Tomasz Nowicki. - Zwrot z inwestycji następuje średnio po 12-18 miesiącach współpracy. Koszty nawiązania współpracy są stosunkowo niewielkie, dlatego nasi Franczyzobiorcy nie muszą czekać zbyt długo na osiągnięcie satysfakcjonującego poziomu rentowności - podkreśla.

Franczyzobiorcy Greenpoint nie ponoszą kosztów związanych z towarem. Firma działa w systemie depozytowym. Franczyzobiorcy otrzymują towar od centrali, a następnie rozliczają się z jego sprzedaży.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: indywidualne ustalenia (wg. lokalizacji, zgodnie ze standardami marki Greenpoint)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: indywidualne ustalenia

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design