Firmy mogą wykorzystywać wiele sposobów na promocję: reklamy wyświetlane w telewizji, kampanie przeprowadzane online czy drukowane reklamy. Jednak, w przypadku kiedy dana organizacja wybiera się na targi lub walczy o umocnienie pozycji u klienta, wyświetlanie reklamy może okazać się niewystarczające. W tej sytuacji, pomocą służą gadżety firmowe, przygotowane ogólnie dla całej firmy lub na potrzeby danego wydarzenia. Co powinieneś wiedzieć o gadżetach reklamowych i na co zwrócić uwagę przy ich zamawianiu?
Rodzaje gadżetów reklamowych
Gadżety firmowe z nadrukiem cieszą się popularnością od wielu lat i w gronie wielu organizacji. Zamówienie długopisów, notesów, teczek czy naklejek nie sprawia problemów, wiele drukarni oferuje takie produkty reklamowe w niskich cenach i z gwarancją szybkiego wykonania. Czy to jednak wszystkie gadżety reklamowe, które można przygotować dla promocji firmy? Okazuje się, że gadżety z logiem firmowym mogą posłużyć Ci nie tylko w czasie spotkań z klientami czy przy przygotowaniu prezentów gwiazdkowych dla swoich partnerów biznesowych, ale i w budowaniu wizerunku pracodawcy. Przykład? Wyprodukowanie toreb-worków lub ekotoreb z subtelnym logotypem firmy może sprawić, że z dumą będą nosili je sami pracownicy, dodatkowo promując Twoją działalność. Ma to szczególne znaczenie w przypadku employer brandingu, gdzie marki niemal walczą o możliwość pozytywnego pokazania się swoim grupom docelowym.
Klasyczne gadżety nadal pełnią ważną rolę w promocji firmy podczas ważnych wydarzeń, na przykład specjalistycznych targów, branżowych konferencji czy spotkań z kluczowymi klientami. Elegancki notes, pióro z niewielkim, lekko zauważalnym grawerem lub ołówek automatyczny mogą uzupełnić zestaw każdego partnera biznesowego.
Coraz większą popularnością cieszą się nowoczesne gadżety, przydatne do codziennej pracy i prowadzenia biznesu - podkładki pod myszki, stojaki na telefon, zaślepki do kamery w laptopie, lampki USB podświetlające klawiaturę czy etui na komórkę. Tego typu przedmioty z dużą dozą prawdopodobieństwa okażą się użyteczne, dzięki czemu potencjalny klient będzie miał możliwość zapoznania się z marką i oglądania jej nazwy co najmniej kilkukrotnie.
Często przedsiębiorcy zapominają o sile dobrej wizytówki, która umiejętnie zaprojektowana i prezentująca najważniejsze wartości danej firmy, może być nie tylko najlepszym gadżetem firmowym, ale i magnesem na nowych klientów. Postaw na wydruk wizytówki na grubym, sztywnym papierze i zwróć uwagę na szczegóły, na przykład wyjątkową czcionkę czy pozłacane boki wizytówki. Otrzymanie kontaktu w takiej formie z pewnością będzie imponujące i pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej marki.
Na co zwrócić uwagę, przygotowując gadżety reklamowe?
Gadżety reklamowe muszą być nie tylko oryginalne i kreatywne, ale i solidnie wykonane. Nie chciałbyś bowiem, by potencjalny partner biznesowy zapamiętał Twoją markę z kiepskiej jakości gadżetu, otrzymanego podczas targów branżowych? Niezależnie od tego, na jaki gadżet reklamowy dla swojej firmy się zdecydujesz, musisz pamiętać o jakości wykonania i bezpieczeństwie. Stylowy kalendarz czy elegancki długopis nie należą do najtańszych gadżetów promocyjnych, jednak mogą zrobić piorunujące wrażenie na osobie, która taki gadżet otrzyma. Tym samym, pierwszy krok w nawiązaniu relacji biznesowej jest już nawiązany, a ewentualne dalsze negocjacje mogą po prostu być prostsze. Oczywiście, weź pod uwagę także cenę, jednak w przypadku gadżetów firmowych może nie mieć aż takiego, kolosalnego znaczenia.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji