Sieć salonów DepilConcept, specjalizujących się w trwałej depilacji, może zaliczyć miniony rok do wyjątkowo udanych. Jej sprzedaż wzrosła o ponad 50 procent.
W 2021 roku DepilConcept świętował 10-lecie obecności marki w Polsce. Na naszym rynku działa obecnie 56 salonów należących do tej sieci.
– Salony odnotowywały w poprzednim roku historyczne rekordy sprzedaży. W grudniu aż 3 gabinety przekroczyły obroty w wysokości 200 000 zł, a najlepszy wynik to 215 000 zł. Średnia sprzedaży w całej sieci salonów DepilConcept wzrosła w 2021 roku aż o 56 proc. rok do roku – mówi Kamil Miciałkiewicz, manager ds. rozwoju sieci DepilConcept.
W ciągu najbliższych dwóch lat liczba gabinetów należących do sieci ma zwiększyć się do ok. 80. Jeszcze w pierwszym kwartale br. otwartych zostanie sześć nowych placówek DepilConcept, m.in. w Lesznie, Rybniku, Otwocku, Wrocławiu czy Legnicy.
– Chcąc zachować pozycję lidera na rynku, planujemy wprowadzenie również nowych technologii w zakresie wykonywanych zabiegów oraz obsługi klienta na jeszcze wyższym poziomie, wyznaczając tym samym nowe standardy w usługach kosmetycznych – podkreśla Kamil Miciałkiewicz.
W ramach franczyzy DepilConcept przedsiębiorca może stać się właścicielem salonu, który angażuje się w prowadzenie biznesu bądź też inwestorem – w tym przypadku salon prowadzony jest przez managerkę przy wsparciu centrali marki.
Każdy franczyzobiorca sieci może też liczyć na szerokie wsparcie w otwarciu i prowadzeniu biznesu, obejmujące m.in. pomoc w znalezieniu lokalu, w przygotowaniu projektu salonu, a także w rekrutacji i szkoleniu pracowników. Właściciele oraz managerowie otrzymują też wsparcie w pozyskaniu nowych klientów i prowadzeniu kompleksowych działań marketingowych.
– Od nowych franczyzobiorców nie wymagamy doświadczenia w branży kosmetycznej ani w prowadzeniu własnego biznesu. Od samego początku skupiamy się na pełnym wsparciu operacyjnym, marketingowym i serwisowym, dzięki czemu nauczymy każdego franczyzobiorcę krok po kroku, jak przy wykorzystaniu naszego know-how i przy zaangażowaniu osiągać zaplanowaną rentowność biznesu – mówi Kamil Miciałkiewicz. – Nasz biznes adresujemy m.in. do kobiet pracujących w korporacjach i chcących przejść na swoje, dla mam poszukujących stabilności w biznesie, dla par chcących wspólnie poprowadzić własną firmę oraz dla inwestorów (w tym mężczyzn), którzy myślą o atrakcyjnym zysku. Ważnym elementem jest zaangażowanie i realizacja naszego know-how – dodaje.
Aktualnie próg wejścia do sieci przy podstawowym planie inwestycyjnym rental wynosi 79 700 zł netto. Całkowita kwota inwestycji w nowy salon o powierzchni 60-70 mkw. powinna zamknąć się w kwocie ok. 150 tys. zł netto (opłata licencyjna, remont i kompleksowe wyposażenie salonu).