Bricomarché: rozwój e-commerce i dalsza ekspansja w Polsce

Data dodania: 10 lutego 2022
Kategoria:

W ubiegłym roku kilkunastu kolejnych przedsiębiorców wybrało biznes pod szyldem Bricomarché. Obroty sieci marketów typu „dom i ogród” wzrosły do ponad 3,3 mld zł. Czy rok 2022 będzie równie dobry?

Miniony rok okazał się wyjątkowo udany dla sieci Bricomarché – jej wyniki sprzedażowe wyraźnie przekroczyły założenia, osiągając pułap 3,3 mld zł wobec 2,88 mld zł rok wcześniej. W 2021 roku do sieci dołączyło 12 nowych przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na otwarcie sklepu należącego do sieci.

Sieć Bricomarché mocno rozwijała także dodatkowe usługi i udogodnienia dla klientów. Uruchomiła 20 nowych Bricomatów, czyli specjalnych boksów do odbioru produktów zakupionych przez internet. Ponadto w ramach dalszego rozwoju programu Moje Bricomarché wystartowała aplikacja mobilna dla klientów, ułatwiająca im korzystanie z karty klubowej i dostęp do promocji oraz innych przydatnych informacji. W ubiegłym roku powstała także pierwsza stacja paliw zlokalizowana przy markecie Bricomarché.

Sprzedaż w marketach typu „dom i ogród” była w ubiegłym roku napędzała przez bardzo dobrą sytuację na rynku nieruchomości. Do tego dochodziły remonty. Kontynuacja tych trendów w 2022 roku nie jest jednak pewna.

– Sytuacja rynku budowlanego podyktowana jest rosnącymi cenami i problemami z dostępnością materiałów. Długofalowe prognozy dla branży są niepewne. Z jednej strony rynek się rozwija, dlatego oczekujemy dalszego rozwoju sieci Bricomarché. Zapotrzebowanie na produkty z kategorii „dom i ogród” utrzymuje się na wysokim poziomie, co potwierdza między innymi nasze badanie z drugiej połowy 2021 roku, w którym 51 proc. respondentów potwierdziło plany przeprowadzenia remontu w ciągu następnych 12 miesięcy. Z drugiej strony spadają nastroje konsumentów, a część z nich ze względu na swoją sytuację finansową musi ograniczać większe wydatki. Kolejne miesiące zależeć będą od wielu różnorodnych czynników – mówi Krzysztof Gapys, Członek Dyrekcji Grupy Muszkieterów, zrzeszenia blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz marketami typu „dom i ogród” Bricomarché.

Plany Grupy Muszkieterów na najbliższe miesiące zakładają przyspieszenie ekspansji obu sieci na polskim rynku. – Chcemy to zrobić poprzez dalszą optymalizację kosztów dystrybucji oraz udoskonalanie konceptów handlowych i modelów ekonomicznych. Jednym z naszych najważniejszych priorytetów pozostanie rozwój kanału e-commerce oraz już dostępnych narzędzi w tym obszarze, jak również praca nad nowymi rozwiązaniami.

Ponadto, w 2022 roku chcemy wyznaczyć długofalowe cele na kolejne lata naszej działalności w Polsce – zapowiada Krzysztof Gapys.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki)
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: za koncesję znaku firmowego – składka liczona od obrotu
  • Opłata marketingowa: zakup gazetek, akcje promocyjne np. reklama w TV – według budżetu ustalonego na dany rok

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design