Fit Cake podsumowuje rok 2021

Autor: MK
Data dodania: 8 lutego 2022
Kategoria:

Na przekor globalnym tendencjom Fit Cake miniony rok zalicza udanych. Zwiększył o 100 proc. liczbę punktów franczyzowych – działa ich teraz na terenie Polski 50. Stworzył nowy system franczyzowy – Fit Cake Flex. Wprowadził na rynek trzy nowe submarki. Ostatecznie rok zamknął z obrotami o ponad 5 proc. wyższymi niż w 2020. Coraz odważniej patrzy też na Zachód Europy.

Nie jest to bezpodstawne. Co piąte zapytanie dotyczące uruchomienia kolejnej franczyzy Fit Cake pochodzi z zagranicy.

Na razie, w dobie pandemicznych ograniczeń jesteśmy dość ostrożni i staramy się jak najlepiej przygotować do ekspansji zagranicznej – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Podpisaliśmy już umowy z partnerami z kliku krajów. Mam więc nadzieję, że wkrótce ruszą kawiarnie Fit Cake w Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Trzy nowe submarki

Dobrą sytuacje finansową sieć nieodmiennie przypisuje tym samym kluczowym, biznesowym elementom:

  • wyjątkowemu, jakościowemu produktowi, który trafia do rosnącej grupy klientów,
  • plasowaniu się w segmencie kawiarni technicznych z rozbudowanym systemem zamówień online i dowozów,
  • bezkonkurencyjności we wprowadzaniu oczekiwanych na rynku¬¬ nowości ofertowych i franczyzowych.

W 2021 roku Fit Cake wzbogacił swoją, ofertę aż o trzy nowe submarki - najpierw wegańskie lody (Fit Ice Cream), potem Keto Cake, który okazał się wielkim sprzedażowym sukcesem, a ostatnio Fit Cream. To zestaw słodkich kremów orzechowych i czekoladowych, inspirowanych smarowidłami znanych marek, ale o niższej kaloryczności.

Marka cały czas pracuje też nad nowymi produktami. Przed świętami Bożego Narodzenia wyprodukowała w swoich manufakturach fit czekolady – oczywiście bez cukru i glutenu (niektóre są także bez laktozy). Ewelina Choińska, uznana już autorka przepisów na dietetyczne słodycze, obmyśla właśnie efektowne i zdrowe propozycje na tłusty czwartek.

Nowy system franczyzowy Fit Cake

Nowości te oraz licząca już kilkadziesiąt pozycji, rozbudowała lista fit produktów: ciast bez cukru, bezglutenowych tortów, deserów w słoiczkach czy funkcjonalnych batonów spowodowała, że właściciele sieci zdecydowali się w minionym roku na nowotarski system franczyzowy – Fit Cake Flex.

Flex był też reakcją na bardzo dynamiczną sytuację w gospodarce – wyjaśnia Rafał Kościuk, współwłaściciel Fit Cake. – Zdaliśmy sobie sprawę, że musimy być jeszcze bardziej elastyczni, by się uodpornić na nieoczekiwane zmiany, lockdowny itd. Daliśmy więc potencjalnym franczyzobiorcom większy wybór. Otworzyliśmy przed nimi koszyk z różnymi opcjami (także menu), z których mogli wybrać to, co dla każdego z nich najkorzystniejsze. Okazało się, że dla inwestorów to mega oszczędność, a dla sieci spektakularny rozwój.

Do koszyka opcji do wyboru Fit Cake planuje w 2022 roku wprowadzić jeszcze riksze. Mobile punkty będą przeznaczone do sprzedaży bezcukrowych, wegańskich lodów.

Wyższe obroty

Także regulacje rządowe, dotyczące obniżenia do 0 proc. VAT na żywność, pozwalają optymistycznie patrzeć w nadchodzące miesiące. Według właścicieli sieci w pierwszych tygodniach 2022 roku ceny mogą nawet drgnąć w dół. Jednak inflacja prędzej czy później wymusi na producentach artkułów spożywczych nieznaczne podwyżki. Fit Cake zakłada, że będzie to kilkadziesiąt groszy, nie więcej niż złotówka na poszczególnych artykułach. Nie powinno to wpłynąć na wartość obrotów i zyski firmy.

Nie chodzi o to, by uprawiać propagandę sukcesu, jednak twarde, ekonomiczne dane pokazują, że jesteśmy finansowo bardzo stabilną marką. Obroty sieci rosną kilku procentowo z roku na rok. W 2021 w porównaniu w rokiem poprzednim podniosły się o ponad 5 punktów procentowych. Najbardziej widoczne było to w okresie bożonarodzeniowym, kiedy zanotowaliśmy ponad 10 proc. wzrost – dodaje Kościuk. – Wszystko wskazuje na to, że wzrostową tendencję i stabilność uda się nam utrzymać i w 2022.

Anonimowy tester

Sukcesu marki upatruje się też w tym, że od początku, restrykcyjnie wręcz dba o utrzymanie wysokiej jakości. Jak mówi Ewelina Choińska, jeśli jest się certyfikowanym producentem żywności bezglutenowej i trafia ona także do osób chorych, np. z alergią, to musi być bezwarunkowo „czysta”.

Dlatego w 2021 roku sieć zatrudniała tzw. tajemniczych klientów, czyli anonimowych testerów. Odwiedzili oni punkty Fit Cake m.in. w Poznaniu, Warszawie, Gdyni.

Ich opinie nas podbudowują. Co do produktów nie było zarzutów. Pokazuje to, że dzielimy z naszymi partnerami podobne wartości. Drobne uwagi dotyczyły głównie obsługi – zdradza Kościuk. – Natychmiast wdrążyliśmy usprawnienia. Jeśli ktoś chce wcielić się w rolę naszego ewaluatora niech zgłosi się do centrali w Białymstoku. Ten rodzaj oddolnej „obywatelskiej” kontroli chcielibyśmy kontynuować.

Fit Cake ciągle ideowy

Właściciele marki, mimo gwałtownego rozwoju, nie chcą utracić wizerunku marki, która jest blisko klientów i działa zgodnie z misją tj. wpływa na zmianę tendencji żywieniowych Polaków i angażuje się w działania prozdrowotne.

Dlatego w czerwcu powołała do życia Fundację Bezcukrowi. Współpracuje ona z innymi stowarzyszeniami i organizacjami działającymi ma rzecz pomocy cukrzykom, alergikom, osobom z otyłością i innymi dietetycznymi problemami. Udziela się ona m.in. w białostockim Dziecięcym Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym, gdzie jednej z pacjentek sprezentowała mini pompę insulinową. Obdarowuje też małych pacjentów batonami „Czekolady Miś”. To brownie opracowane wraz z Fundacja Miś w Fartuchu, bezpieczne dla diabetyków.

Przez lata staliśmy się naprawdę ekspertami w temacie dietetycznych słodyczy. Staramy się więc dzielić wiedzą, z tymi, którzy jej potrzebują, by osłodzić im życie. Każdą społeczną akcją udowodniamy, że da się, że nie muszą z niczego rezygnować – mówi Kościuk zapewniając, że Fundacja w przyszłym roku będzie działać na pełnych obrotach.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 19 000 zł netto
  • Opłata wstępna: zgodnie z wybranym pakietem FLEX
  • Opłata bieżąca: ustalana indywidualnie lub stała kwota 500 zł netto
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram