Franczyzowe Delikatesy Centrum znów lepsze od sklepów własnych

Data dodania: 24 listopada 2021
Kategoria:

Grupa Eurocash w segmencie detalicznym osiągnęła w trzecim kwartale 2021 roku przychody w wysokości 1,61 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o ponad 2% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Z kolei EBITDA segmentu detalicznego wzrosła o 11% rok do roku, osiągając poziom 85 milionów złotych.

Strategia rozwoju sieci detalicznej

Znaczące zwiększenie sprzedaży w segmencie detalicznym wynika przede wszystkim z lepszych wyników supermarketów własnych Eurocash. Mimo to, te sklepy wciąż pozostają mniej efektywne niż placówki prowadzone przez franczyzobiorców, co wskazuje na duże możliwości rozwoju w ramach trwającej reorganizacji. Jak zapowiedziano, do końca bieżącego roku planowane jest zamknięcie 59 sklepów, które nie osiągały zadowalających wyników, a podjęte działania naprawcze nie zapowiadały długotrwałej poprawy.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku te sklepy przyczyniły się do spadku sprzedaży segmentu o 22 miliony złotych oraz obniżyły EBITDA Grupy o 14,4 miliona złotych. Proces zamykania tych sklepów rozpoczął się w czwartym kwartale i ma przyczynić się do zwiększenia efektywności i rentowności segmentu w przyszłym roku, jak wyjaśnił Jacek Owczarek.

Rozwój sieci supermarketów

Na koniec września bieżącego roku, sieć małych supermarketów należących do Grupy Eurocash liczyła 1594 sklepy, w tym 1565 pod marką Delikatesy Centrum. 965 z nich to sklepy franczyzowe, a 629 to sklepy własne lub prowadzone wspólnie z partnerami.

Wyniki saloników prasowych

Segment detaliczny Grupy Eurocash obejmuje również 422 saloniki prasowe Inmedio. Ich sprzedaż w trzecim kwartale 2021 roku wyniosła 129 milionów złotych, co stanowi spadek w porównaniu do 144 milionów złotych rok wcześniej. Mimo to, sprzedaż dla stałej liczby sklepów wzrosła o 1,6% rok do roku.

W trzecim kwartale 2021 roku, sprzedaż segmentu Projekty Grupy Eurocash osiągnęła 123 miliony złotych, co stanowi wzrost o 22% w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku. Wynik ten jest efektem rozwoju e-supermarketu Frisco i sieci marketów alkoholowych Duży Ben. Frisco rozszerzyło swoją ofertę e-zakupów do Krakowa, a sieć Duży Ben powiększyła się o 23 nowe markety, licząc na koniec września 181 placówek. Dodatkowo, sprzedaż LFL w sieci Duży Ben wzrosła o 8,5% rok do roku.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design